El projecte ‘Baix Ebre Avant’ atén 166 empreses durant el 2014

Redacció
10 de març del 2015
Actualitzat a les 11:18h
Balanç de les accions de 'Biax Ebre Avant' durant el 2014.
Balanç de les accions de 'Biax Ebre Avant' durant el 2014. | Cedida

Balanç de les accions de 'Biax Ebre Avant' durant el 2014. Foto: Cedida


El Consell Comarcal del Baix Ebre ha presentat el balanç de les accions del projecte Baix Ebre Avant de l’any 2014. Un any en el qual el projecte ha donat servei a 166 empreses de la comarca i ha treballat per donar contingut a la projecció turística del Baix Ebre i per marcar l’estratègia a seguir per tal d’impulsar el sector turístic i el sector agroalimentari.

Les accions realitzades, un total de 7, s’han emmarcat en la línia de donar valor afegit i donar resposta a les inquietuds de les empreses de la comarca. En este sentit, s’ha creat un dossier professional per a la difusió internacional de productes turístics del Baix Ebre, un estudi d’identificació dels principals mercats europeus i dels seus operadors i s’ha elaborat un cens d’empreses agroalimentàries i del sector de la restauració.

El president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Lluís Soler, ha destacat que “amb la suma de totes les accions presentades hem d’aconseguir crear sinèrgies entre el sector turístic i el sector agroalimentari per tal d’enfortir la comarca i impulsar el turisme i l’economia”. De fet, més enllà de les actuacions esmentades, el projecte Baix Ebre Avant també ha assistit tècnicament en la ideació de l’EbreTerra, Centre d’Inspiració Turística, i ha impartit diferents seminaris com el de Creació de producte turístic, el de Millora de l’estratègia empresarial i comercial i el d’Iniciació al comerç internacional i a l’exportació.

Projecció i estratègia turística
La conjunció de totes estes accions tenen l’objectiu de donar projecció turística a la comarca i professionalitzar a les empreses. En este sentit, i en primer lloc, s’han identificat els principals mercats europeus (Espanya, França, Regne Unit, Alemanya, Holanda, Bèlgica), el mercat rus i japonès, i els seus corresponents operadors i sistemes de comercialització amb la finalitat de donar suport a la creació, comercialització i internacionalització dels productes de les empreses del territori.

De fet, este estudi permet definir els perfils, la tipologia, el volum i les motivacions dels turistes que visiten el territori. Un fet que, per a Soler, esdevindrà una eina de valor afegit per a l’empresari en el sentit que facilitarà l’optimització i l’adaptació del producte turístic que ofereixen les empreses del territori”. En total es disposa de 166 fitxes d’operadors especialitzats en turisme actiu, natura i descoberta del territori amb característiques de les seves plataformes d’informació i comercialització, dades de contacte, tipus de producte i els països en els quals operen.

Per altra banda, també s’ha elaborat un dossier professional de productes turístics del Baix Ebre, traduït al català, castellà, francès i anglès i que compta amb una oferta de 29 productes, que ha sorgit arran de les empreses participants en el seminari de Creació de Producte Turístic. Este dossier té la finalitat principal d’atraure l’interès dels visitants internacionals i treballar per reduir l’estacionalitat del sector turístic a partir d’activitats complementàries com és el cas de les nàutiques, el cicloturisme, la gastronomia, l’ecoturisme, etc.

En esta línia, el conseller comarcal de Turisme, Alfredo Ferré, ha subratllat que “la finalitat principal de totes estes actuacions és la d’internacionalitzar el producte turístic del Baix Ebre i, al mateix temps, afavorir la creació d’ocupació mitjançant la professionalització de les empreses”.

Finalment, també s’ha elaborat un cens d’empreses del sector agroalimentari i del sector de la restauració, que compta amb 111 empreses registrades, a través del qual es pretén facilitar la comercialització, la promoció i el contacte entre empreses, i entre empreses i consumidors. El cens està obert i totes les empreses interessades en formar-ne part es poden registrar a la web de l’ens comarcal.

Totes estes accions es presentaran en una jornada tècnica als professionals dels dos sectors per tal que coneguen el resultat dels diferents estudis i utilitzen esta informació amb la finalitat de millorar el seu producte. Les actuacions descrites estan subvencionades pel Servei d’Ocupació de Catalunya en el marc del projecte “Treball a les 7 comarques” i amb el finançament del Servei Públic d’Ocupació Estatal i el Fons Social Europeu.