Muria llança al mercat una mel «de luxe» per saltar del Perelló al món

ArtMuria serà presentada este mes a la fira SIAL de París per iniciar l’expansió internacional de l’empresa apícola

Redacció
08 d'octubre del 2014
Un moment de la presentació, que ha tingut lloc a migdia a Villa Retiro.
Un moment de la presentació, que ha tingut lloc a migdia a Villa Retiro. | S.Berbís
Un moment de la presentació, que ha tingut lloc a migdia a Villa Retiro. Foto: S. Berbís

L’empresa apícola del Perelló Mel Muria ha presentat avui públicament una mel “d’alta gamma”, de nom artMuria, amb la qual la companyia inicia l'expansió en l'àmbit internacional. Es tracta d’un producte destinat al consumidor gurmet, que es distribuirà en comerços i restaurants i hotels de luxe i que serà presentada entre els propers 19 i 23 d’octure a la fira SIAL de París amb la intenció que esta siga la plataforma per fer el salt a establiments i cadenes de prestigi de les principals ciutats del món. El mercat al qual enfoca artMuria és Europa, els Estats Units i els països del golf Pèrsic.

La col·lecció de mel de luxe consta de quatre varietats: romaní, taronger, alta muntanya i bosc. La diferència d’esta mel per a sibarites respecte la convencional: “És el seu alt contingut en pol·len, que duplica o fins i tot triplica l’habitual”, segons ha explica el president de la companyia, Rafel Muria. A esta producció gurmet hi destinarà un terç de la producció de mel actual, que és de 300.000 quilos aproximadament. ArtMuria es comercialitza en diversos formats: des d’envasos de 440 grams als més petits de 40, i a preus que oscil·len entre els 30 i els 60 euros.

Rafel Muria ha destacat que “després de l'èxit aconseguit per tots els nostres productes des de fa sis generacions, i després de dos segles de dedicació absoluta al món de l'apicultura, la nostra família ha volgut fer un pas més creant una marca d'alta gamma amb projecció internacional”.

L'empresa, que des de 1810 encadena sis generacions d’apicultors, ha invertit 250.000 euros en els darrers quatre anys per emprendre esta nova aventura internacional. En l'actualitat ocupa a 12 treballadors, disposa d’uns 5.000 punts de distribució arreu de l’Estat espanyol i té una facturació d’entorn a un milió d'euros. Amb l’expansió internacional que engega, aspira a duplicar la facturació a mitjà termini.

Un dels plats elaborats amb mel pel chef Fran López. Foto: S.B.

ArtMuria ha estat presentada este migdia al restaurant de l'hotel Villa Retiro de Xerta, distingit amb una estrella Michelin, pel xef Fran López, que ha preparat diverses receptes amb la mel com a principal protagonista. L'acte ha comptat amb la participació del president de la Cambra de Comerç, José Luis Mora, i de Rosa M. Peig, directora territorial de Governació i Relacions Institucionals de la Generalitat de Catalunya a les Terres de l’Ebre.