El Verge de la Cinta assolix un 96 % dels estàndards de qualitat assistencial

Redacció
30 de setembre del 2014
Entrada de l'Hospital de Tortosa 'Verge de la Cinta'
Entrada de l'Hospital de Tortosa 'Verge de la Cinta' | S. Cabanes
Entrada de l'hospital de Tortosa Verge de la Cinta. Foto: S. Cabanes

L’hospital de Tortosa Verge de la Cinta (HTVC) ha renovat l’acreditació que atorga la direcció general d'Ordenació i Regulació Sanitàries del departament de Salut en relació a la qualitat assistencial, amb uns resultats de 96,39 punts sobre 100. En un comunicat emès pel centre, l'HTVC destaca que "ja fa molts anys que l’hospital treballa en aspectes relacionats amb la qualitat assistencial, la qual cosa ha contribuït a l’obtenció d’esta valoració tan positiva", que supera amb escreix els 89,79 punts assolits en l’anterior procés. Aquest certificat d'acreditació té una vigència de tres anys.

L'acreditació de centres sanitaris és el procés pel qual una organització sanitària s'incorpora a un sistema de verificació externa, que avalua el nivell en què se situa l'organització en relació amb un conjunt d'estàndards de qualitat prèviament establerts. Esta acreditació determina el reconeixement d’un nivell de qualitat i competència superior als estàndards exigibles per a l’autorització administrativa d’un centre sanitari. La certificació és imprescindible perquè els hospitals puguen prestar serveis d’atenció sanitària pública a Catalunya.

El model actual d'acreditació d'hospitals d'aguts es basa en el model d’excel·lència de la Fundació Europea per a la Gestió de la Qualitat (EFQM) i inclou l’avaluació de 696 estàndards considerats essencials. Per tal d’assolir l’acreditació, és necessari que l’hospital complisca, com a mínim, el 65 % dels estàndards essencials.