El PDeCAT insistix que l'Estat ha d'assumir el cost dels trens Avant a l'Ebre com fa a Lleida i Girona

En Comú i PSC defensen que Generalitat i govern espanyol "han de negociar" per recuperar els trens d'alta velocitat

Un cartell de Tortosa de l'estació de tren davant de les màquines treballant al fons en l'enderroc dels antics magatzem de mercaderies
Un cartell de Tortosa de l'estació de tren davant de les màquines treballant al fons en l'enderroc dels antics magatzem de mercaderies | Anna Ferràs
Aguaita.cat
17 de desembre del 2022
Actualitzat a les 14:17h
El diputat del PDeCAT, Ferran Bel, ha insistit, des de Tortosa, que l'estat espanyol ha d'assumir el cost d'implementar l'Avant entre Tortosa i Barcelona com fa amb Lleida o Girona, on el dèficit és de 4,5 MEUR conjuntament. El PDeCAT ha impulsat una proposició no de llei de la comissió de Transport del Congrés perquè hi haja quatre Avant d'anada i tornada cada dia. Tant el PSC com En Comú Podem defensen que la decisió depèn de les negociacions entre la Generalitat i l'Estat. El diputat d'En Comú Podem, Jordi Jordan, celebra haver arrencat el compromís del Govern per fer esta negociació.

El primer secretari del PSC a l'Ebre, Manel de la Vega, no descarta que el cost dels trens Avant l'assumeixi Catalunya i que es pugui incloure en els pressupostos perquè Renfe "és un operador contractat pel Govern. Segons De la Vega, el govern espanyol, des de la secretaria de Transport, també està negociant per recuperar les quatre parades del servei Euromed a l'estació de l'Aldea. "Fructificarà si hi ha un acord entre la Generalitat i l'Estat, perquè ha de ser una decisió conjunta quan parlem d'un servei comercial", ha defensat.
 
Mentrestant, el diputat Ferran Bel ha assenyalat que les Terres de l'Ebre no tenen trens d'alta velocitat ferroviària, un servei que "podria ser una realitat si es restableix l'Avant, com s'ha compromès" la comissió. Bel rebutja que la Generalitat hagi de pagar el cost quan l'Estat assumeix el dèficit dels trens Avant entre Girona i Barcelona, de 435.400 euros, o entre Lleida i Barcelona, de 4.071.000 euros.
 
Per a Bel és "incomprensible que algun diputat pretengui que sigui la Generalitat qui assumeixi el cost d'aquest servei" perquè "només contribuiria a incrementar el dèficit fiscal.