L’Ametlla de Mar és quarta al rànquing català d’Instagram

Redacció
28 d'agost del 2014
Perfil de l'Ametlla de Mar a Instagram
Perfil de l'Ametlla de Mar a Instagram | Cedida
Perfil de l'Ametlla de Mar a Instagram Foto: Cedida

L’Ametlla de Mar és un dels municipis de Catalunya més ben situats a Instagram. Així es desprèn del rànquing fet públic per l’associació de professionals de turisme de l’administració local de Catalunya (aptalc) que ha analitzat el nombre de seguidors (followers) de diverses destinacions. La marca Ametlla de Mar es troba a la quarta posició amb prop de 4.600 seguidors. Per sobre només trobem marques tant potents com Catalunya, Barcelona o Costa Brava-Pirineu. En canvi, per sota trobem ciutats com Tarragona, Girona, Lleida, amb molts més habitants.

Instagram és una xarxa social amb la fotografia com a eina de difusió i d’enorme repercussió en l'àmbit mundial. Per a Damià Llaó, gerent de l’àrea municipal de Turisme, “la clau de la dinamització és la constància i comptar amb instagramers amb molts seguidors”. “A més, intentem posar indrets variats del municipi amb imatges de la costa, pesca, etc”, explica Llaó. I és que des de Turisme, per exemple, s’ha incorporat Instagram a les diferents Jornades Gastronòmiques a través de concursos fotogràfics que recullen algunes de les millors imatges d’estes cites.

Des de l’àrea municipal de Turisme, de l’Ajuntament de l’Ametlla de Mar, ja fa més de dos anys que es treballa intensament amb les xarxes socials. De fet, l’Ametlla compta amb 11.600 amics a Facebook, 2.300 a Twitter, 2.600 a Pinterest, i també és present a Google Plus. A més l’Ametlla de Mar té un canal a Youtube i és present a portals especialitzats en l’àmbit turístic com Minube, Booking i Tripadvisor. L’Ametlla de Mar també té rutes a Wikiloc i es pot trobar a Foursquare.