La Generalitat aprova la remodelació integral de l’edifici històric de l’Escola Carles III

Es tracta d’un edifici singular del municipi que forma part del patrimoni històric i cultural de la Ràpita.

Aguaita
19 d'octubre del 2022
Actualitzat a les 11:04h
Edifici de l'Escola Carles III, a la Ràpita
Edifici de l'Escola Carles III, a la Ràpita | Ajuntament de la Ràpita
ElDepartamentd’EducaciódelaGeneralitatdeCatalunya ha aprovat, en el marc del Programa d’encàrrecs d’actuacions (PEA), la remodelacióintegral de l’edificihistòric de l’EscolaCarlesIII. El Departament destinarà 3,84 milions d’euros a la reforma d’un edifici que acull quatre cursos amb diferents línies: I4 i I5 d’educació infantil, i 1r i 2n d’educació primària.
 
Esta actuació permetrà millorar les condicions de l’edifici pel que fa a la seguretat, l’eficiència energètica i la qualitat de les instal·lacions, a la vegada que mantindrà l’estètica d’un edifici singular del municipi que forma part del patrimoni històric i cultural de la Ràpita. 
 
L’alcaldedelaRàpita, JosepCaparrós, declara que “fa temps que estem treballant amb el Departamentd’Educació la necessitat d’aquesta inversió i, finalment, s’ha aconseguit l’aprovació que serviran per fer una remodelació integral de l’edifici dotant-lo de les condicions d’edificabilitat òptimes en seguretat, climatització i eficiència energètica perquè tot l’alumnat pugui dur a terme les classes de la millor manera”.
 
Per la seua part, el director de l’EscolaCarlesIII, LluísGuardiola, destaca que “és un edifici històric i molt bonic pel que han passat molts de rapitencs i rapitenques, però avui dia no s’adequa a unes condicions òptimes tot i les reformes i adequacions que s’han fet”. Guardiola afegeix que “hem rebut esta notícia en molta il·lusió perquè cal una reforma a fons i esperem que es concreti el més aviat possible”.
 
A la vegada, el govern de la Generalitat de Catalunya ha aprovat la construcció o ampliació de 21 centres educatius d’arreu de Catalunya per valor de més de 98 milions d’euros amb l’objectiu d’ampliar la resposta a la necessitat existent en matèria d’infraestructura en l’àmbit d’educació.