El reglament de la marca EbreBiosfera simplifica les categories a quatre i agilitza l'acreditació

Esdeveniments culturals, gastronòmics o turístics es podran adherir al distintiu de la Reserva de la Biosfera

Productes agroecològics de la Reserva de la Biosfera Terres de l'Ebre
Productes agroecològics de la Reserva de la Biosfera Terres de l'Ebre | Arxiu
Aguaita.cat
05 d'octubre del 2022
Actualitzat a les 21:13h
El Govern a l'Ebre ha modificat el reglament de la marca ReservadelaBiosferadelesTerresdel'Ebre per simplificar-lo i agilitzar els tràmits. D'una banda, es passa d'unes vint categories a quatre: productes agroalimentaris; productes elaborats i artesanals; turisme, allotjaments i restauració; i, com a novetat, els esdeveniments socioculturals, gastronòmics i turístics. El reglament marca uns estàndards "mínims" per poder-los certificar i rebre el distintiu. En segon lloc, per agilitzar la certificació, els tècnics del COPATE resoldran les sol·licituds, i només els casos més "complexos" passaran pel comitè avaluador. La marca EbreBiosfera es va crear el 2015 i compta amb 180 empreses adherides.

Amb l'objectiu que la marca Reserva de la Biosfera Terres de l'Ebre, el Govern ebrenc ha modificat el reglament per simplificar i fer "més senzill" l'adhesió i que "tingui més capacitat d'atracció" perquè "més empreses se situïn sota el paraigua" de la marca –que els ha d'aportar valor afegit i certificar "l'exemplaritat i sostenibilitat". Així ho ha apuntat el delegatAlbertSalvadó en la presentació interdepartamental de la nova normativa, que s'ha d'aprovar en la comissió executiva de la Reserva, aviat.

La marcaEbreBiosfera continuarà donant prioritat al sectoragroalimentari, però vol atreure també els establimentsturístics, gastronòmics, culturals i patrimonials. "Volem que els productes que existeixen i els que s'han de desenvolupar portin la marca Reserva de la Biosfera de les Terres de l'Ebre perquè al final, és el fet diferencial que podem oferir", ha reivindicat el directorterritoriald'EmpresaiTreball, AdamTomàs. Tomàs ha assenyalat que s'han presentat molts projectes als PlansdeSostenibilitatTurísticaenDestí dels NextGeneration, amb sol·licituds d'ajuts que ascendeixen als 10 milions d'euros. També dels fons europeus s'ha concedit 1,1 milions d'euros a la Reserva de la Biosfera Terres de l'Ebre.

Novescategoriesiestratègies

Les noves categories d'acreditació de la marca, és que els diferents sectors es potenciïn. Per exemple, en el cas de la restauració, ha de ser un "gran aparador" dels productes ebrencs i tenir un "paper clau en la seva promoció. "Són els prescriptors de luxe i volem que es trobin plats cuinats amb productes certificats de la Reserva de la Biosfera", ha apostat Jesús Gómez, director territorial d'Acció Climàtica i Alimentació. "Potenciem aquest binomi productor-restaurador que ens ha de donar millor visibilitat exterior i força", ha afegit.

"Facilitem les condicions perquè a finals del 2023 s'incrementi de manera important les empreses acreditades i que es respiri Reserva de la Biosfera a tot el territori i hi ha actuacions associades per aconseguir-ho. La línia de grans esdeveniments també va en la línia d'aquest objectiu", ha reivindicat Salvadó.

Usuarisacreditats

Una altra de les novetats que ha avançat el president del COPATE (òrgan gestor de la marca EbreBiosfera), Xavier Faura, és que es crea la figura de l'usuari i amic de la Reserva de la Biosfera per "donar impuls" al consell sectorial de la marca". Alguns d'aquests usuaris ja han començat a treballar "oficiosament" en aspectes com l'impuls de la marca i el contingut del reglament.

També les marques blanques d'alimentació podran usar el distintiu en productes acreditats sempre que respectin el manual d'imatge corporativa de la Reserva de la Biosfera de les Terres de l'Ebre. El Consorci valorarà "el grau de compromís" dels usuaris i adherits segons les pràctiques, l'adquisició i transferència de coneixement i el desenvolupament social i econòmic que facin dels valors de la marca.