16
de maig
del
2022
Actualitzat
a les
10:51h
El passat 9 de maig, la Unitat Multiprofessional d’Obstetrícia i Ginecologia de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta va realitzar un cursdesimulacióobstètrica per a les residentsdellevadora, amb l’objectiu de millorar les habilitats de comunicació durant l’acompanyament de les dones en treball de part.
Les instal·lacions del CISTE, situat al CampusdelaUniversitatRoviraiVirgilidelesTerresdel’Ebre, es van transformar en una saladeparts. A més, gràcies a la participació d’una actriu i a la utilització d’un simulador de part i d’un monitor maternofetal, es va recrear un escenari de part natural i un altre de part amb epidural, amb un alt grau de realisme. Un cop iniciat el cas, les residents van haver de resoldre dues situacions crítiques semblants a les que es poden trobar a la vida diària.
Poder practicar o entrenar diferents habilitats en un entorn segur i controlat similar al lloc de treball, permet un millor aprenentatge gràcies al debrífing posterior, on els mateixos alumnes identifiquen els errors, n’aprenen i proposen solucions o millores. D’esta manera, es promou el pensament crític i, alhora, s’aconsegueix augmentar la motivació de l’alumne, amb l’avantatge de poder arribar a situacions extremes sense produir danys al pacient.
També cal destacar, la bona acollida que aquest curs ha tingut, així com la valoració positiva dels assistents que ja han mostrat el seu interès per continuar fent aquest tipus de formació basada en situacions reals.
Les instal·lacions del CISTE, situat al CampusdelaUniversitatRoviraiVirgilidelesTerresdel’Ebre, es van transformar en una saladeparts. A més, gràcies a la participació d’una actriu i a la utilització d’un simulador de part i d’un monitor maternofetal, es va recrear un escenari de part natural i un altre de part amb epidural, amb un alt grau de realisme. Un cop iniciat el cas, les residents van haver de resoldre dues situacions crítiques semblants a les que es poden trobar a la vida diària.
Poder practicar o entrenar diferents habilitats en un entorn segur i controlat similar al lloc de treball, permet un millor aprenentatge gràcies al debrífing posterior, on els mateixos alumnes identifiquen els errors, n’aprenen i proposen solucions o millores. D’esta manera, es promou el pensament crític i, alhora, s’aconsegueix augmentar la motivació de l’alumne, amb l’avantatge de poder arribar a situacions extremes sense produir danys al pacient.
També cal destacar, la bona acollida que aquest curs ha tingut, així com la valoració positiva dels assistents que ja han mostrat el seu interès per continuar fent aquest tipus de formació basada en situacions reals.