Un
30% de les
reclamacions realitzades pels
consumidors de la comarca del
Baix Ebre durant el
2021 són per
incidències de telefonia i
serveis bàsics, mentre que un 10% corresponen a serveis contractats amb companyies aèries, agències de viatge o contractes d’espectacles suspesos per la pandèmia. Pel que fa a l’afluència de consumidors a
l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (
OCIC)
del Baix Ebre es va reduir notablement l’any passat per les restriccions de mobilitat decretades arran de la pandèmia de la Covid-19.
Concretament, l’OCIC del Baix Ebre va atendre durant el 2021 un total de 384 consultes de consumidors, la majoria de les quals es van resoldre en un termini inferior a quinze dies. També es van tramitar 329 reclamacions, 5 queixes, 2 denúncies, 277 mediacions i 2 expedients d’arbitratge. Així, en total l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Baix Ebre va gestionar un total de 999 actuacions.
Tot i esta caiguda de l’activitat presencial a l’OCIC del Baix Ebre el 2021, enguany està recuperant la normalitat i el volum de consultes d’abans de la pandèmia. L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Baix Ebre està situada a la planta baixa del Consell Comarcal, es tracta d’un servei gratuït que oferix suport i atenció als ciutadans de la comarca que tenen dubtes o queixes sobre un producte o servei irregular.
A més, l’OCIC Baix Ebre ofereix periòdicament xerrades divulgatives sobre consum als diferents municipis de la comarca.