Sis empreses de la Ribera d'Ebre, l'Anoia i les Garrigues rebran 16.000€ per oferir productes d'Slow Tourism

El projecte Med Pearls té com a objectiu crear 26 productes turístics, repartits en 13 àrees pilot de diversos països de la Mediterrània

El riu Ebre al seu pas per la Ribera d'Ebre.
El riu Ebre al seu pas per la Ribera d'Ebre. | Cedida
Redacció
11 de març del 2022
Actualitzat a les 16:29h
Sis agències de viatges de les comarques de l’Anoia, les Garrigues i la Ribera d’Ebre rebran un total de 96.000 euros per desenvolupar productes que responguen a la filosofia de l’Slow Tourism (sostenible, connectat amb el territori i integrat en el model local). Amb una dotació màxima de 16.000 euros per cada projecte, el 90% de la inversió estarà cofinançada pel projecte europeu Med Pearls, que lidera l’Agència Catalana de Turisme del Departament d’Empresa i Treball.  

D’esta manera, Catalunya vol esdevenir un referent en una tipologia de turisme responsable i sostenible que posa èmfasi a promoure i involucrar les economies locals per tal de donar a conèixer experiències turístiques culturals i naturals, tot respectant els llocs visitats.

El projecte Med Pearls té com a objectiu crear 26 productes turístics, repartits en 13 àrees pilot de diversos països de la Mediterrània (Catalunya, Egipte, Italià, Jordània, Grècia i Palestina). Un cop creats, s’oferiran ajuts a startups locals i emprenedors perquè desenvolupen solucions TIC incorporables en estos nous productes turístics.

Amb este projecte es vol posicionar internacionalment la Mediterrània com una destinació de qualitat i excel·lència per a l'Slow Tourism i les 26 experiències que es creen es comercialitzaran sota la marca paraigües “Breathing Land".

Pots consultar el detall dels sis projectes escollits en este document.

En el marc del mateix projecte i amb motiu del Med Pearls Bridge Event, els dies, 3, 4 i 5 de març, Catalunya va acollir una setantena d’empreses i membres provinents dels sis països que formen part del projecte, per tal de dur a terme diferents jornades de treball i visites a alguna de les zones catalanes que han estat escollides per realitzar les proves pilot.

L’eix central d’esta trobada, organitzada per l’Agència Catalana de Turisme com a líder del projecte, ha estat la incorporació de la digitalització i les TIC al sector turístic,  que a la vegada, és també un element estratègic per al desenvolupament d’un nou model turístic a Catalunya.

Entre les diferents accions, destaca la visita al Mobile World Congress 2022, que va permetre apropar els assistents a les novetats de l’entorn digital que s’han presentat enguany i valorar com poden tenir una aplicació directa en el sector, especialment, en la creació i comercialització de productes slow. D’altra banda, es va dur a terme la taula rodona Tourism & Metavers: a threat or an opportunity? celebrada a Òdena (Anoia), que va comptar amb ponents com Sonia Huerta, Head Destination de Mabrian, Barbara Prodinger, CEO de Liviar, Carlos Molina, cofundador de Multiversial, i Pierre Bourdin, professor de la Universitat Oberta de Catalunya.