La Costa Daurada vol recuperar el turisme britànic patrocinant el Manchester City Femení

L'acord és per dues temporades i inclou accions de promoció a l'estadi i l'estada de les jugadores a la destinació

Quim Cristià, vicepresident de la FEHT; Meritxell Roigé, presidenta del Patronat de Turisme de la Diputació; Gavin Makel, director general del Manchester City Femení, i alcaldes de Vila-seca i Cambrils en la presentació de l'acord de patrocini amb el club
Quim Cristià, vicepresident de la FEHT; Meritxell Roigé, presidenta del Patronat de Turisme de la Diputació; Gavin Makel, director general del Manchester City Femení, i alcaldes de Vila-seca i Cambrils en la presentació de l'acord de patrocini amb el club | Mar Rovira ( ACN)
Aguaita.cat
08 de març del 2022
Actualitzat a les 17:59h
La CostaDaurada es promocionaràalRegneUnitpatrocinantl'equipfemení del ManchesterCity. L'acord de patrocini és per a les temporades 2021-2022 i 2022-2023 i inclou múltiples accions de publicitat al voltant de l'estadi britànic i, també l'estada del primer equip femení a la destinació tarragonina. Les jugadores faran el primer 'stage' preparatori entre el 25 i 29 d'abril a les instal·lacions del Futbol Salou Sports Center. Així, el sector turístic vol recuperar les xifres de turistes britànics d'abans de la pandèmia, ja que és el mercat més afectat per la crisi sanitària. El conveni s'ha presentat aquest dimarts a Vila-seca (Tarragonès) amb la participació de tots agents implicats i el representant del club britànic.

La CostaDaurada s'ha convertit en el patrocinadoroficial del ManchesterCityFemení. El conveni permetrà a la destinació tenir més presència mediàtica al Regne Unit i té com a objectiu recuperar el mercat britànic perdut durant els dos anys de pandèmia. Entre les accions incloses en l'acord destaquen l'emissió del logotip del Pla Conjunt de Promoció a les tanques LED perimetrals del voltant de l'estadi durant els partits de la lliga femenina que es juguin a casa. Així mateix, el logotip també es mostrarà durant les entrevistes i les rodes de premsa prèvies i posteriors als partits.

A la vegada, l'acord també preveu que la destinació puga fer ús dels materials gràfics del club per a accions de màrqueting i campanyes publicitàries i per a la creació de contingut a les xarxes socials. També inclou la realització de sortejos perquè aficionats del Manchester visitin la destinació tarragonina. Així mateix, el vicepresident de la FederacióEmpresariald'Hostaleria i Turisme (FEHT), QuimCristià, ha destacat que l'acord també estableix l'estada de preparació de les jugadores a les instal·lacions esportives de Salou durant les dues temporades que s'han acordat. 

"Teníem molt clar que volíem promocionar un equip del Regne Unit, i volíem que fos un equip femení perquè és més assequible i una aposta decidida per un futbol femení que creix de forma exponencial; teníem diversos clubs i amb els que ens vam entendre millor és amb el Manchester City", ha afirmat Cristià. Amb tot, no ha desvelat quina ha estat la inversió per qüestions, sosté, de confidencialitat amb el club anglès.

Per la seua banda, el directorgeneral del ManchesterCityWomen'sFootballClub, GavinMakel, ha assegurat que estan entusiasmats perquè gràcies a aquestes col·laboracions es contribueix a fer créixer el futbol femení. "Espero treballar durant molt anys junts per fer créixer el programa de futbol femení, el qual està creixent considerablement gràcies als patrocinis", ha subratllat Makel. "Esperem que a l'abril faci més bon temps", ha afegit bromejant fent referència al fet que el temps d'aquest dimecres semblava més el del Regne Unit que no pas el de Catalunya. 

Bonesperspectives

El representant de la FEHT ha apuntat que les reserves de cara a Setmana Santa van a bon ritme i ha destacat que l'aeroport de Reus ha recuperat molts dels enllaços que havia perdut per la situació de pandèmia. "Estem a prop de la normalitat, tot i la frenada de les últimes setmanes – pel conflicte bèl·lic a Ucraïna-, esperem recuperar el mercat britànic amb xifres similars d'abans de la pandèmia, som optimistes, però cautelosos", ha expressat Cristià.

De fet, l'empresari ha recordat que el mercat rus i ucraïnès havia perdut pistonada en els darrers anys i, per això, diu, el sector turístic no patirà gaires afectacions esta temporada perquè ja els havien substituïts pels francesos i britànics. "Necessitem que sigui una bona temporada, portem dos anys molt complicats, estem posant tota la carn a la graella perquè ho sigui", ha remarcat.
 

Quim Cristià, vicepresident de la FEHT i Meritxell Roigé, presidenta del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, mostrant les camisetes de promoció en la presentació del conveni de patrocini amb el club britànic Foto: Mar Rovira ( ACN)


En la presentació, també hi ha participat els alcaldes de Vila-seca, Pere Segura, de Cambrils, Oliver Klein, el vicepresident del Patronal de Turisme Municipal de Salou, Hèctor Maiquez i la presidenta del PatronatdeTurisme delaDiputaciódeTarragona, MeritxellRoigé. Tots ells han posat en valor l'aposta pel turismefamiliar i esportiu de la CostaDaurada i per la desestacionalització de la temporada turística, amb esdeveniments com el RallyRACC Catalunya- Costa Daurada, el Mundialito o la Costa Daurada Cup, entre d'altres.

ElPladePromocióConjunt

L'any 2014, els Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona, Salou, Cambrils i Vila-seca, conjuntament amb la FEHT, van iniciar el Pla de Promoció Conjunt. El seu objectiu és gestionar part dels recursos obtinguts per l'impost a les pernoctacions en establiments reglats de l'ens. Per aquest motiu, des de fa diversos anys, s'han creat sinergies per promocionar la destinació. L'any passat, el pla tenia un pressupost d'1,5 milions d'euros.