El COPATE gestionarà la marca turística Terres de l'Ebre en l'àmbit estatal el 2023

El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona mantindrà la promoció en els mercats internacionals

El Copate és l'ens que també s'encarrega dels tractaments contra el mosquit i la mosca negra i la gestió de residus
El Copate és l'ens que també s'encarrega dels tractaments contra el mosquit i la mosca negra i la gestió de residus | ACN/ Anna Ferràs
Aguaita.cat
27 de desembre del 2022
Actualitzat a les 14:14h
La llei de Turisme de Catalunya disposa que la competència en promoció de marques turístiques correspon a les diputacions provincials, però ERC ha esmenat la llei perquè la marca Terres de l'Ebre la gestioni un ens o entitat pública intercomarcal en l'àmbit interior. Ho farà, a partir del 2023, el COPATE, el Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l'Ebre, que ja gestiona la marca Terres de l'Ebre-Reserva de la Bioesfera. "Això genera polifonies i distorsions i ara tindrem més fortalesa i capacitat de projecció com a territori", ha defensat el diputat republicà, Lluís Salvadó. El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona seguirà promocionant-la en els mercats internacionals.

El grup parlamentari d'ERC, amb el consens amb Empresa i Treball i la Diputació, va presentar esta esmena a l'article 71 de la llei de Turisme de 2002 perquè la marca turística Terres de l'Ebre puga ser, excepcionalment, gestionada per una entitat o un ens intercomarcal del territori i no per la diputació provincial, qui té les competències. Va ser aprovada a la Comissió d'Economia i Hisenda el 16 de desembre amb el suport d'ERC i Junts, els Comuns i el PSC i ha rebut el vistiplau amb l'aprovació de la llei d'acompanyament dels pressupostos, dijous.

L'objectiu és que la transferència es faça efectiva i estiga lligat el 2023, "a tot estirar en el moment en què es torni a constituir la Diputació", i que siga el COPATE qui l'assumisca perquè l'ens ja gestiona la marca Terres de l'Ebre-Reserva de la Bioesfera i puga "generar una simbiosi" amb la marca turística Terres de l'Ebre i reforçar la imatge interna del territori "amb un únic organisme" i perquè la promoció dissociada actual "no és eficient".

Modificat "el marc legal", que era "imprescindible", cal preparar l'estructura del COPATE per "assumir reptes més ambiciosos". Durant el 2022, es dialogarà amb la Diputació de Tarragona per transferir de funcions, de recursos i de coordinació perquè la projecció internacional la seguirà fent l'ens provincial. "Té expertesa i no té sentit que dixe de fer esta faena que fa molt millor del que podria el COPATE", ha defensat Salvadó.