Una marxa lenta de vehicles denuncia el mal estat de la carretera de Poble Nou del Delta

La plataforma La Carretera de la Vergonya reclama que s'enllesteixi la redacció del projecte per reformar la via

Pla general dels manifestants que han participant en la marxa lenta per denunciar el mal estat de la carretera que va de La Ràpita i Poble Nou del Delta al Trabucador.
Pla general dels manifestants que han participant en la marxa lenta per denunciar el mal estat de la carretera que va de La Ràpita i Poble Nou del Delta al Trabucador. | ACN
Aguaita.cat
31 d'octubre del 2021
Actualitzat el 01 de novembre a les 11:59h
Una trentena de vehicles ha fet una marxalenta este diumenge per denunciar el mal estat de la carretera que va de La Ràpita, passant per Poble Nou del Delta (Amposta), fins a la barra del Trabucador. La plataformaLaCarreteradelaVergonya, organitzadora de la protesta, reclama que s'enllesteixi immediatament la redacció del projecte de la reforma integral de la via i que s'estableixi un calendari per executar les obres. Els activistes també han demanat a la Diputació de Tarragona que destini una partida en els pressupostos de l'any vinent per tal de no endarrerir més les actuacions de millora. En l'acció, els manifestants han tallat la via i han senyalitzat les zones més perilloses i malmeses amb pintura.

Una de les marxes, encapçalada per un grup de motoristes, ha arrencat a Sant Carles de la Ràpita, i l'altre ho ha fet des de Poble Nou del Delta. La caravana de vehicles s'ha unit al pont de l'Encanyissada, un dels trams d'esta carretera on s'han produït més accidents en els últims mesos, segons indiquen des de la plataforma. En este punt, els activistes han pintat els clots i han senyalitzat les zones en més mal estat per denunciar la situació de precarietat.

"La carretera continua en un estat molt precari, cada tram té les seves particularitats, el fet que no hi hagi voral és molt perillós perquè els cotxes quan surten una miqueta de la línia cauen ràpidament als arrossars" ha explicat JosepJuanSegarra, membre de la plataforma La Carretera de la Vergonya. Davant d'això i a l'espera de la reforma integral de la via, ha reclamat que s'hi facin tasques de manteniment.

Els activistes recorden que els ajuntaments d'Amposta i de Sant Carles de la Ràpita van anunciar el 2019 que les obres començarien este any. Critiquen l'incompliment, ja que encara no s'ha finalitzat la redacció del projecte executiu ni tampoc s'ha determinat el calendari d'actuacions. Per este motiu, els membres de la plataforma exigeixen als governs municipals i als consellers de la Diputació de Tarragona que "asseguren" una partida als pressupostos de l'entitat supramunicipal per executar l'obra l'any vinent i no endarrerir més els treballs.

"La reforma arriba tard i no volem que es retardi més, no veiem per part de les administracions una voluntat ferma de fer la reforma i fer-la com més aviat millor, tampoc hi ha diàleg amb la població", ha lamentat Segarra. Concretament, el portaveu ha explicat que en el tram de l'Encanyissada no s'ha previst un carril alternatiu per a les bicicletes i diu que no s'ha escoltat la seva proposta. "Reclamem que en aquell tram de 400 metres hi hagi un carril bici, ens diuen que faran el camí de Guarda per la vora de la badia i que les bicis passaran per allà, però aquest camí està totalment a l'aire", ha assegurat.

La protesta s'ha allargat durant una hora aproximadament i el tall de carretera ha durat uns trenta minuts. L'acció ha acabat amb el desplegament de pancartes reivindicatives i amb crits contra el mal estat de la via.

AprovacióprovisionaldelPlaZonal

La DiputaciódeTarragona va aprovar de forma provisional el Pla Zonal en el plenari de divendres passat. Es tracta d'un primer pas administratiu perquè la via passi a formar part de la xarxa de carreteres d'esta institució i deixe de ser de titularitat municipal. Per tal que s'aprove el Pla Zonal, cal el vistiplau del Departament de Vicepresidència i Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat, que és l'òrgan encarregat de validar la definició de la xarxa local de carreteres de Catalunya. Està previst que l'aprovació definitiva del pla es faci més endavant, un cop superi tots els tràmits legals.