Foment garanteix ample ibèric i internacional entre Tarragona i Castelló

Redacció
28 de maig del 2014
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha garantit avui al Ple del Congrés que pel Corredor Mediterrani, entre Tarragona i Castelló, podran circular trens d'ample ibèric i d'ample internacional i ha recordat que s'han destinat a aquesta obra 3,4 MEUR.

"Hem decidit posar aquests amples després d'estudiar les demandes d'alguns operadors i centres de producció, perquè puguin anar adaptant a ample UIC progressivament els seus trens i instal·lacions", ha assenyalat Pastor.

Així, la ministra ha detallat els amples amb què es dotarà a les vies, de manera que , entre Castelló i Vandellòs, s'instal·larà ample UIC en una de les vies i ample mixt , és a dir, tercer carril, en l'altra; entre Vandellòs i Tarragona, es col · locarà, des de Vandellòs a Vilaseca, ample mixt en una de les dues vies i ample estàndard UIC a l'altra i, des Vilaseca a Camp de Tarragona es posarà ample estàndard UIC a les dues vies. Finalment, des Vilaseca a Tarragona i Castebisbal, s'instal·larà ample mixt en la doble via convencional existent.

La titular de Foment ha recordat que ha estat en esta legislatura quan s'ha impulsat fermament la implantació d'ample UIC al Corredor Mediterrani, ja que s'han adjudicat totes les obres entre Castellbisbal i Tarragona, que suposaran un total de 315 milions d'euros , i vuit contractes entre Vandellòs i València, per un import global de 281 milions d'euros (només quedaria pendent la licitació de les obres de les instal · lacions de seguretat del tram Castelló - Vandellòs , amb una inversió estimada de 11,9 milions d'euros ).