L'Ajuntament de la Ràpita impulsa el servei de cita prèvia a l'oficina d'atenció ciutadana

El servei vol reduir el temps d’espera de la ciutadania i oferir-los un servei de qualitat

Façana de l'Ajuntament de la Ràpita.
Façana de l'Ajuntament de la Ràpita. | Arxiu
Aguaita.cat
25 de febrer del 2021
Actualitzat a les 12:31h
L’Ajuntament de la Ràpita impulsa el servei de cita prèvia a l’Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana per reduir el temps d’espera de la ciutadania i oferir-los un servei de qualitat.
L’Ajuntament de la Ràpita impulsa el servei de cita prèvia a l’Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana (OMAC). El servei de cita prèvia, disponible a partir de l’1 de març, permet que la ciutadania siga atesa a l’OMAC reduint el temps d’espera. L’objectiu principal és oferir un servei de qualitat a la ciutadania, la qual pot accedir de forma ordenada als serveis i té a l’abast els tràmits que es realitzen des de l’Ajuntament. El servei de Cita prèvia inclou diverses fases d’implantació, la primera s’inicia amb la reserva a l’OMAC i posteriorment s’ampliarà a altres departaments de l’Ajuntament.

El regidor d’Administració Digital, Joan Grau, explica que “la cita prèvia és un pas més cap a la transformació digital que pretenem, amb la que hem de canviar la forma de relacionar-nos amb la ciutadania, sent més eficients i reduint considerablement l’impacte amb el medi ambient que genera tota la tramitació en paper de les administracions”. Grau destaca que “llancem una eina online molt potent, que permetrà als ciutadans concertar una hora per poder realitzar qualsevol tràmit quotidià les 24 hores del dia, sense necessitat de desplaçament, indicant ja el tràmit que es vol fer, evitant aglomeracions i millorant l’atenció”.

Per ser atesos a l’OMAC sense esperes cal fer ús de la cita prèvia, a la qual es pot accedir de manera telemàtica a la web de l’Ajuntament o trucant al 977 74 01 00. El procés per demanar la cita prèvia consisteix a escollir el tràmit que es vol realitzar, triar entre les dates i hores disponibles i introduir les dades de contacte. Un cop confirmada la reserva, es rep un correu electrònic amb la informació de la cita prèvia.

Mitjançant este servei es pot demanar informació general, tramitar el permís de crema, participar en processos selectius o recórrer una multa. Així com, demanar la concessió d’un nínxol del cementiri, canviar la titularitat de les taxes municipals o reservar estacionaments. La cita prèvia a l’OMAC permet demanar els canvis en el padró d’habitants, sol·licitar volants o certificats i demanar la liquidació dels certificats urbanístics o d’ocupació de la via pública. A banda, també es pot comunicar o demanar una llicència d’obres, modificar el cens caní i demanar la llicència de tinença o conducció d’animals perillosos, entre altres.