Els pacients de l’Hospital de Móra podran fer les gestions d’admissió per pantalles tàctils

L’equip de control informatitzat de les cues a consultes externes ha començat a ser operatiu

Imatge d'arxiu d'un caixer tàctil d'admissió Teseo.
Imatge d'arxiu d'un caixer tàctil d'admissió Teseo. | Cedida
Redacció
04 de febrer del 2021
Actualitzat a les 16:35h
Dins el pla d'inversions de Salut entre 2019 i 2022 a l'Hospital Comarcal de Móra d'Ebre, s'han començat a renovar les instal·lacions tecnològiques del centre per tal de millorar l'atenció als usuaris i la tasca dels professionals. Seguint en aquest pla, a partir s’este dijous un nou sistema informàtic de gestió de les cues de consultes externes. El projecte Teseo, desenvolupat per la direcció de sistemes d'informació i comunicació de l'ICS a les Terres de l'Ebre, funciona mitjançant la instal·lació de caixers i pantalles de crida a les sales d'espera.
S'han instal·lat 2 caixers tàctils d'admissió TESEO a l'entrada del centre perquè els usuaris facen tràmits de forma autònoma en el moment de l'accés. Mitjançant aquesta eina s'hi poden consultar les visites mèdiques pendents, imprimir-se un justificant de visita o el pla de medicació, i rebre informació diversa del centre i els seus professionals.

Tanmateix, la funcionalitat més important d'este sistema és l'admissió ràpida passant la targeta individual sanitària (TIS) pel lector o teclejant el CIP. En el moment en què l'usuari passa la TIS es consulta al sistema informàtic si l'usuari té visita a consultes externes, es fa l'admissió ràpida i s'imprimix un tiquet de visita amb un codi anonimitzat que els dirigix a la consulta on visita el professional.

Esta acció activa l'engranatge que permet que els professionals de Consultes Externes sàpiguen quins pacients han arribat al centre i els permet fer la crida per mitjà de les pantalles ubicades a les sales d'espera de forma automàtica i anònima. El sistema millora el circuit de visites a consultes externes, en permet l'anonimització, millora l'eficiència, l'atenció al ciutadà i la crida automàtica des de la mateixa consulta, a part dels tràmits administratius esmentats.