L'exèrcit espanyol busca una avioneta que hauria caigut a les costes del Delta amb dos tripulants desapareguts

Provenia d'Eivissa i havia d'aterrar a l'aeroport de Reus

Exterior de l'aeroport de Reus
Exterior de l'aeroport de Reus | ACN
Aguaita.cat
04 de novembre del 2020
Actualitzat a les 12:35h
L'Exèrcit de l'Aire espanyol està buscant a les aigües entre el Deltra de l'Ebre i el nord de Castelló una avioneta desapareguda ahir dimarts quan era de camí cap a l'aeroport de Reus, en un vol provinent d'Evissa. Es tracta d'un transport bimotor tipus Piper Seneca i amb matrícula EC-HCA on hi viatjaven dues persones.

Segons FlightRadar24.com, l'avioneta va desaparèixer poc després de les sis de la tarda i hauria d'haver arribat una hora després a Reus. Les primeres tasques de reconeixement es van fer des de Salvament Marítim, que va activar un Helimer 201 des de Palma i una embarcació des de Sant Carles de la Ràpita. De moment es desconeix la identitat de les persones desaparegudes.

L'aparell, que havia sortit aquell matí des de l'aeroport reusenc en direcció a l'illa d'Eivissa, feia el trajecte de tornada, quan hauria caigut a uns 40 quilòmetres de al costa, mentre sobrevolava el Delta de l'Ebre. El pilotaven dos experimentats pilots de la zona, socis de l'aeroclub de Reus i membres de la junta. En veure que l'aparell no tornava a la base, es va activar l'alerta. De moment es desconeixen les causes de l'accident.

Es tracta d'un trajecte molt habitual, d'uns 250 quilòmetres de distància. Pintada d'un vistós color groc, s'havia incorporat a la flota del club aeri l'any 2019. S'utilitza per vols a demanda dels socis o cursos d'iniciació. L'aeroclub no havia registrat cap accident, almenys en anys. "En els 18 anys que porto de president no n'havíem tingut mai cap", assegura a l'ACN el seu president, Pere Moralla, molt afectat per l'incident.

Un pilot i un mosso, a l'aparell

Els dos pilots, de 42 i 35 anys, compten amb àmplia experiència. Un d'ells és un mosso d'esquadra fora de servei, segons han confirmat fonts del cos policial a l'ACN. En el comunicat, l'aeroclub lamenta els fets ocorreguts i dona el seu suport als familiars i amics dels socis de l'entitat. A la vegada, agraeix les mostres de suport i la implicació de totes les autoritats i unitats d'emergència.

Segons els responsables de l'aeroclub, estan treballant estretament amb Aena, l'Agència de Seguridad Aèria (AESA), i la Comissió d'Investigació d'Accidents i Incidents d'Aviació Civil (CIAIAC), amb la coordinació de l'Exèrcit de l'Aire, per esclarir les causes de la desaparició de l'aeronau, investigant per què va desaparèixer del radar. El Servei de Salvament Marítim, sota la coordinació del Servei Aeri de Rescat (SAR) estan buscant l'aparell i els dos tripulants, sense èxit fins al moment.

L'avioneta va desaparèixer a unes 40 milles nàutiques -75 quilòmetres- al sud de l'aeroport, en el Mar Mediterrani. Des de l'aeroclub es remarca que la Piper Seneca forma part de la seva flota des de de fa un any i mig, sent "una de les unitats més populars" i que compta "amb el programa de manteniment al dia".

Més de 70 anys formant pilots

L'Aeroclub de Reus té més de 200 socis i porta més de 70 anys formant pilots d'avió amb una flota de sis aeronaus amb més de 2.000 hores totals de vol cada any.

La Piper Seneca és una avioneta de sis places i dos motors de 180 cavalls de potència -unes 5 hores d'autonomia-, que s'utilitza tant per a vols d'escola como per a vols privats. La seva velocitat de creuer és de 150 nusos -uns 270 Km/h- i el seu sostre operatiu és d'aproximadament 5.000 metros d'altura.