Eufònic tanca una edició atípica però amb un gran èxit de participació

Més de 3.000 persones han passat pels concerts i actuacions presencials i més d'un miler han seguit les accions telemàtiques del festival

Eloisa Matheu en una de les activitats de l'Eufònic 2020, enregistrant sons al Delta.
Eloisa Matheu en una de les activitats de l'Eufònic 2020, enregistrant sons al Delta. | Roser Royo
Redacció
31 d'agost del 2020
Actualitzat a les 12:25h
Els sons primitius africans amb arranjaments futuristes d'Egosex, en aliança amb les Jornades Musicals de l'Ermita de la Pietat d'Ulldecona, van tancar diumenge al vespre la novena edició d'Eufònic, el festival d'arts sonores, visuals i digital performatives a les Terres de l'Ebre. Va ser la traca final de quatre dies intensos que han servit per demostrar, segons afirmen des de l'organització, que és possible adaptar l'experiència de la cultura a la nova situació generada per la pandèmia i que els concerts i actuacions culturals en viu i en directe són segurs, seguint, això sí, determinades mesures de seguretat.

Aforaments reduïts, mascareta, gel hidroalcohòlic, senyals informatives als espais del festival i corresponsabilitat per part de tothom han marcat el desenvolupament d'Eufònic, en la que estat la seua edició més atípica i difícil, però que ha tancat amb un balanç molt positiu. S'han exhaurit les entrades en pràcticament totes les actuacions i concerts programats, prop de 3.200 persones han passat per les activitats presencials del festival mentre que més d'un miler han participat en línia en les telemàtiques.

"Tot i la pandèmia i les inclemències meteorològiques, estem molt satisfets de com s'ha desenvolupat el festival. El públic s'ha mostrat comprensiu amb totes les limitacions, la qual cosa és d'agrair i a més a més hem pogut experimentar amb noves maneres de fer cultura: mons virtuals, teleaccions i accions telemàtiques que conservarem en pròximes edicions hi hagi o no hi hagi virus", assenyalava Vicent Fibla, director del festival, qui també destacava la qualitat i l'impacte de concerts com els d'Enric Casasses amb Don Simón i Telefunken, Tarta Relena, Magalí Sare i Siwo, les performances per a cos i so d'Amaranta Velarde i la d'Aurora Bauzá i Pere Jou o la instal·lació interactiva Love Synthetizer d'Anaisa Franco i Lot Amorós.

Les xifres que deixa l'Eufònic 2020 no es poden comparar amb les d'anys anteriors, perquè hi ha hagut canvis significatius en espais i aforaments. Pendents de comptabilitzar el públic que acabarà visitant les instal·lacions de cabosanroque al Centre d'Art Lo Pati, de Vacca al Museu de Tortosa i de Nuno Vicente a l'Oficina de Turisme d'Amposta, que estaran obertes unes setmanes més, cal també destacar la participació i inscrits a l'Eufònic Pro i l'èxit de participació en les activitats de dissabte sobre enregistrament de sons vinculats al Delta.  També han tingut un important seguiment per part del públic les retransmissions en directe dels concerts d'Eufònic a través de Ràdio Alfacs i el concurs de Trap Kids celebrat dissabte a l'Embarcador d'Amposta, amb 29 concursants, tres finalistes i Rally Ray com a guanyador.