La plataforma de la «carretera de la vergonya» veu insuficients les obres d'arranjament

Els ajuntaments d'Amposta i la Ràpita enllestixen els treballs i el moviment veïnal reclama la millora integral de la via

La Plataforma de la Carretera de la Vergonya veu insuficients les obres de millora realitzades fins ara
La Plataforma de la Carretera de la Vergonya veu insuficients les obres de millora realitzades fins ara | Cedida
Aguaita.cat
20 d'agost del 2020
Actualitzat a les 15:56h
Les obres d'arranjament i millora de la seguretat, que van començar al mes de juny, han servit per renovar el ferm de la carretera, eixamplar el vial i ubicar senyalització vertical i horitzontal en els set quilòmetres que separen el Poble Nou i la Ràpita. Unes actuacions realitzades de forma conjunta pels ajuntaments d'Amposta i la Ràpita que comptaven amb un pressupost de més de 90.000 euros. El tram de carretera TV-3406 ha estat una denúncia i demanda constant per part dels veïns en una de les moltes lluites que ja acumula el Delta.

El portaveu de la Plataforma, Josep Juan Segarra, tot i que valora la voluntat de millora del ferm,  "creu insuficients" les obres que fins ara s'han portat a terme. També considera que van començar massa tard, tot just a principi d'estiu, per la qual cosa durant els mesos de més intensitat de turisme s'hi ha produït accidents.

"En aquell moment asfaltaven, però han tornat a parar sense acabar d'asfaltar. I alguns trams els han fet més amples, però de cop et trobes el tram més estret que l'han deixat igual, un tram que ocupa només dos arrossars però té el canalet al costat. Per una persona que no siga del territori és un tram perillós", considera.

També crítica una senyalització sense acabar i que presta a la confusió i als ensurts dels conductors, "El tram més estret de carretera la part d'Amposta està igual i entre Poble Nou i el Trabucador la carretera continua exactament igual, no han fet res" explica Segarra.

La Plataforma demana que els Ajuntaments continuen treballant: "l'Ajuntament d'Amposta fent manteniment i senyalització de la part que és de la seua competència", apunta. Hi ha un tram molt estret, diuen, de 200 metres i "creiem que s'han d'expropiar alguns metres dels dos camps d'arròs per ampliar com a la resta de carretera".
Consideren que no han renovat tot el ferm com diuen les administracions sinó que " han arreglat la vora d'alguns trams".
La Plataforma seguix demanant  millores en tots els trams de la carretera que inclou: Amposta, Poble Nou del Delta i el Trabucador. "Hi ha molta feina per fer encara" en paraules de Josep Juan Segarra.

La Plataforma veïnal no atorga totes les culpes als Ajuntaments sinó que creuen que el Departament de Territori i Sostenibilitat hauria de fer la seua part i els Delegats del Govern a Terres de l'Ebre "respondre d'una vegada i aprovar els plans per fer la reforma integral de la carretera" conclouen.