Catalunya és casa teva, nova campanya per potenciar el turisme de proximitat que inclou les Terres de l'Ebre

La presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, i la presidenta del Patronat de Turisme de la Diputació, Meritxell Roigé, han participat en l’acte de presentació de la campanya, que inclou espots específics de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre.

Aguaita.cat
15 de juny del 2020
Actualitzat a les 20:12h
Campanya #CATALUNYAÉSCASATEVA
Campanya #CATALUNYAÉSCASATEVA | Cedida
Sota el lema Catalunya és casa teva, el proper 19 de juny es posarà en marxa una nova 
campanya de promoció que vol presentar la destinació catalana com a una opció turística 
propera, de qualitat, i amb una identitat pròpia que la fa singular. Es tracta d’una campanya enfocada, en una primera onada, al turisme de proximitat (català, estatal i internacional) que tindrà continuïtat de cara a la tardor per potenciar el mercat internacional més llunyà que no forma part d’aquesta primera corona de proximitat. Lacampanya compta amb dos anuncis específics per a les marques turístiques que gestiona el Patronat de Turisme de la Diputació, Terres de l’Ebre, i Costa Daurada. 

El president de la Generalitat, Quim torra, ha presidit l’acte de presentació, que s’ha realitzat simultàneament des del Palau de la Generalitat, les diputacions de Tarragona, Barcelona, Girona i Lleida, Turisme de Barcelona i la Val d’Aran. Conduït pel periodista Xavier Graset, que ha ha estat l’encarregat de donar veu a tots els participants d’esta campanya. La presentació, amb connexions a les diferents demarcacions, ha comptat amb la participació, a més del president Torra, la consellera Chacón i el director de l’ACT, David Font, de la presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, que ha destacat “la importància de sumar esforços per encarar la crisi econòmica i social que ens deixa aquesta pandèmia i que afectarà molt directament el sector turístic, cal treballar per reactivar el turisme i garantir l’ocupació de totes les famílies i empreses que en vieun a les nostres comarques”. En este sentit la presidenta del Patronat de Turisme de la Diputació, Meritxell Roigé que ha subratllat els valors que identifiquen el nostre territori: “la Costa Daurada és exponent per excel·lència del turisme familiar i de qualitat, i les Terres de l’Ebre destaquen pels seus valors naturals i paisagístics que l’han fet mereixedora de la declaració com a reserva de la biosfera per la UNESCO”. 
 

Foto: Cedida


També hi han participat el vicepresident primer de la Diputació de Barcelona, Jaume Collboni, del president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer, e la vicepresidenta del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Rosa Pujol, el conselher de Torisme de Val d’Aran, Juan Antonio Serrano, i el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font. 

Turisme de proximitat: Catalunya és casa teva 
La campanya presentada avui es basa en un concepte que Turisme de Catalunya ja ha fet 
servir en altres ocasions però que, ara més que mai, pren tot el seu sentit: Catalunya és 
casa teva. Un eslògan que transmet, amb senzillesa i claredat, els missatges que es volen 
comunicar: ara és el moment de moure’ns per Catalunya i gaudir d’ella amb els cinc sentits. La campanya es podrà vore a través de diferents canals, amb peces genèriques i altres d’específiques per àrees geogràfiques i amb multitud d’imatges que representen els atractius de tot el territori, la seva enorme diversitat i totes aquelles emocions que transmet. En total s’invertiran més de 7,4 milions d’euros en campanyes, una xifra molt important i que es necessària per fer costat a un dels sector més castigats pels efectes de la COVID-19. 
Catalunya necessita reactivar el sector turístic per evitar, així, el tancament de moltes petites i mitjanes empreses. El sector turístic cátala necesita el suport de les administracions publiques i per ese motiu és important la suma d’esforços i una estretègia comunicativa de conjunt. 
El Patronat de Turisme aporta 195.000 € a la campanya, amb insercions en mitjans televisius i online amb l’objectiu d’aconseguir més de 54 milions d’impactes. La campanya es durà a terme en dos períodes que s’allargaran fins al setembre. 
La presentació s’ha pogut seguir en directe a través del canal Youtube turismecat