L’Ametlla de Mar presenta la campanya turística estiuenca amb el lema «Sempre a prop teu!»

El municipi comença un procés per redefinir la seua visió estratègica com a municipi turístic

Cartell promocional de la nova campanya promocional calera.
Cartell promocional de la nova campanya promocional calera.
Aguaita.cat
25 de maig del 2020
Actualitzat a les 20:20h
L’Ametlla de Mar redefinirà quin ha de ser el seu model turístic pel futur. L’Ajuntament ha iniciat un procés de creació d’una visió estratègica de la població, amb un enfocament global però centrat amb el turisme com a estratègia de desenvolupament local. L’estudi permetrà determinar les polítiques que s’han d’aplicar davant els reptes que es plantegen en el full de ruta. El municipi ha experimentat un important creixement turístic en els últims anys, consolidant-se com la primera destinació turística de les Terres de l’Ebre. L’escenari que s’ha produït a conseqüència del coronavirus, amb un major interès pel turisme de proximitat, ha estat decisiu perquè el consistori comence a replantejar el model actual per reorientar-lo cap a un nou horitzó. “Hem d’afrontar una nova realitat i, per això, hem obert un procés de reflexió per redefinir quin és el poble que volem en el futur”, explica l’alcalde Jordi Gaseni, destacant que “el resultat de tot el treball serà una estratègia a seguir, perquè el turisme continuï sent un dels sectors més importants al municipi”. “Tenim uns grans actius que volem potenciar més”, afirma.

L’estudi permetrà definir una visió estratègica de futur per a tot el municipi que incidirà en els àmbits del turisme, la cultura, el comerç, la gastronomia, la mobilitat alternativa i l’urbanisme. Entre els reptes a materialitzar hi ha el de fer l’Ametlla de Mar un poble més viu, amb un sector comercial i de restauració obert tot l’any, que permeta revertir l’actual estacionalitat turística. Això implicarà la dinamització del teixit comercial i turístic local, davant dels nous reptes i amenaces sorgits de l’actual crisi.

Un altre dels objectius a contemplar és obrir el nucli històric de cara a la mar, amb una reordenació urbanística que permeta una millor mobilitat per als vianants. Tot plegat, vol millorar la qualitat de vida dels residents i el confort i comoditat dels visitants.

L’anàlisi s’ha encarregat a un grup d’experts en informes de visió estratègica que coneix bé l’Ametlla de Mar, perquè prèviament n’havia elaborat una sobre les viles marineres de les Terres de l’Ebre. En el procés hi participaran agents implicats per tal de copsar necessitats, orientacions i punts de vista. El projecte final inclourà un conjunt d’accions valorades i prioritzades per realitzar.

En paral·lel, s’ha encomanat un altre estudi a una empresa especialitzada en la comunicació turística, per definir quin ha de ser el paper de les xarxes socials i la pàgina web de l’Àrea Municipal de Turisme en la comunicació de l’Ametlla de Mar com a destinació turística. L’objectiu és actualitzar la guia d’estil d’acord amb les tendències actuals en promoció turística. ‘L’Ametlla de Mar, sempre a prop teu!’ és l’aposta per atreure el turisme de proximitat aquest estiu ‘L’Ametlla de Mar, sempre a prop teu!’ és l’eslògan per la campanya de promoció turística d’aquest estiu. Un nom que han escollit els seguidors de les xarxes socials de l’Àrea Municipal de Turisme.

La campanya publicitària ha començat esta setmana i està dirigida als mercats turístics propers com Catalunya, l’Aragó, Navarra o el País Basc, així com regions del sud de França. La nova identitat presenta una imatge més fresca i moderna, amb pictogrames relacionats amb les activitats que es poden fer al municipi. A la vegada, s’estrena un vídeo promocional que potencia els atractius paisatgístics i mariners de la població, i a més transmet que l’Ametlla de Mar és una destinació tranquil·la per gaudir de les vacances, amb propostes per tothom. En aquest redisseny de l’estratègia de comunicació i promoció de cara a una temporada turística condicionada pel coronavirus, s’incrementarà la inversió publicitària que hi ha prevista per enguany.

L’Ajuntament reinvertirà part dels diners que s’havien pressupostat en accions que han quedat cancel·lades per l’estat d’alarma, amb l’objectiu d’impulsar el sector turístic. “Volem potenciar el turisme de proximitat i per això hem engegat una important campanya publicitària”, anuncia la regidora de Turisme i Comerç, Maite Boquera, “amb l’objectiu de reactivar un dels sectors més afectats per esta crisi”. “Ens centrarem a arribar als potencials turistes que tenim a prop de casa, a unes 5 o 6 hores en cotxe com a màxim”, destaca.
A banda de la identitat principal, s’han creat dissenys per les marques Experience adreçada al sector de les activitats nàutiques, Gastronomy al de la restauració, i Shopping al del comerç. Precisament, els comerciants protagonitzen un vídeo promocional que anima a fer les compres a les botigues i establiments del municipi, i que es difondrà per les xarxes socials.