Nova mobilització per reclamar millores a la “carretera de la vergonya”

Tall este dissabte al km 2 de la curva de la Rabassa per exigir millores a les administracions d'una carretera amb una alta sinistralitat

1200_1577036402IMG-20191221-WA0170
1200_1577036402IMG-20191221-WA0170 | Campanya #lacarreteradelavergonya
Redacció
22 de desembre del 2019
Actualitzat el 23 de desembre a les 11:24h
Els activistes de la ja coneguda com la "carretera de la vergonya" de Poblenou del Delta es van mobilitzar este dissabte per exigir millores i solucions a la via, que presenta una alta sinistralitat.

L'inici de la protesta va ser a les 12.30 en el punt quilomètric 2 sortint de la Ràpita a la coneguda "curva de la Rabassa" i els participants van reclamar mesures per resoldre el deficient estat i la inseguretat que genera la carretera que uneix este nucli amb Sant Carles de la Ràpita i la zona del Trabucador.
 

Foto: Campanya#Lacarreteradelavergonya


Un cop allí, els manifestants van pintar un mural per donar visibilitat a la lluita en contra de la sinistralitat d'esta carretera i tot seguit, van tallat el ferm de via.

ElServeiCatalàdeTrànsitnodades la sinistralitat dela via

Fa unes setmanes els activistes que promouen la campanya de #lacarreteradelavergonya, entre ells Josep Joan Segarra, van sol·licitar al Servei Català de Trànsit el registre d’accidents de la carretera del Poble Nou.

Tot i que la carretera consta al pla zonal de la Diputació de Tarragona, on hi té una nomenclatura, oficialment continua sent un camí rural on les competències de manteniment i de senyalització són dels ajuntaments de La Ràpita i Amposta. Considerant la resposta que han rebut del Servei Català de Trànsit esta setmana, els activistes lamenten que no hi ha cap institució que faci un recompte de l'alta sinistralitat d'aquesta via. "Morir en esta carretera no compta", critica Maria José Piorno, veïna de La Ràpita.

La Plataforma reclama una reforma integral de la carretera i si cap institució no hi dóna solució continuaran amb les mobilitzacions.

Respostadelesadministracions 

L’Ajuntament de la Ràpita, la població amb més tram de la via, diu que tenen previst invertir 50.000 euros per arreglar este tram de carretera. El pressupost d’Amposta per al proper any, també destina 30.000 euros per millorar l'estat de la via. Els dos consistoris resten a l’espera de l’aprovació del pla zonal de carreteres i que la Diputació de Tarragona per executar de facto la millora de la carretera.

RespostadelaPlataformadela Vergonya a les administracions 

La resposta de la Plataforma de la Vergonya a les inversions que diuen que tiraran endavant ambdós ajuntaments és vigilar si realment s'apliquen adequadament estes millores ja que les partides de les que disposaran els ajuntaments estan destinades a infraestructures viàries sense especificar que és millorarà. Una d'estes infraestructures és un estop, a la zona coneguda com de Fortea.

Hi ha 2 obres/projectes diferents: un de manteniment que han de fer los ajuntaments i han destinat se suposa que 50.000 i 30.000.
I un atre projecte més gran de la Diputació de Tarragona que ha destinat 100.000 als pressupostos per redactar un projecte de reforma integral.Tot això als pressupostos de 2020, informa Josep Juan.
Després a partir del projecte (en funció de l'amplada, soterrament o no de la línia telefònica, etc) la Diputació sabrà quan costa executar l'obra.

Segarra afirma que no saben si l'estop forma part de la carretera o no. "En qualsevol cas haurem de vigilar que s'apliquen bé les millores del ferm , mirar realment com s'inverteixen aquests diners, ja que nosaltres prioritzem fer la carretera més ampla ja que el sentit gairebé únic per la poca dimensió de la carretera és el màxim perill que pot portar a patir un accident". "Volem transparència i acompanyar el projecte d'obres que es faci, ja que els usuaris som els que millor sabem quins arranjaments fan falta ja que vivim els problemes que ens ocasiona la carretera de la vergonya cada dia", afegix.