Arrenca l'Aliança Educació 360 a les Terres de l'Ebre

Prop d'un centenar de mestres, professors, educadors, famílies i tècnics i representants d'ajuntaments es congreguen a Tortosa per impulsar l'Educació 360 a les Terres de l'Ebre

Imatge dels participants
Imatge dels participants | Cedida
Redacció
06 de maig del 2019
Actualitzat a les 9:20h
Un centenar de mestres, professors, educadors, representants d’equipaments, ajuntaments i entitats de les 4 comarques de les Terres de l’Ebre van aplegar-se este dissabte a Tortosa per impulsar el projecte Educació 360.

La trobada, impulsada per l'Aliança Educació 360 i agents educatius molt diversos de les Terres de l’Ebre s'ha convocat amb l'objectiu de generar connexions entre les entitats i actorseducatius.

Els assistents van compartir projectes i contactes per a continuar la relaciógenerada este dissabte entre ells.

A l'inici de la jornada, Anna Panisello, presidenta del Moviment de Renovació Pedagògica de Terres de l'Ebre i Núria Duñó, coordinadora de l'Aliança Educació 360 van posar en valor l'organització col·lectiva de la trobada i van voler reconèixer la tasca i el valor de la feina que fan moltes entitats, centres educatius i municipis, en clau d'Educació 360.

En este sentit, Núria Duñó va anunciar la recent adhesió de l'Ajuntament d'Amposta a l'Aliança Educació 360.

D'altra banda, Rosa Palmer, dinamitzadora de la Fundació Gentis, va avançar als assistents que esta feina col·lectiva tindrà la seua continuïtat, a partir d'este  mateix mes de maig. De fet, es va fixar ja la propera reunió per al pròxim 29 de maig.

El reconeixement dels aprenentatges més enllà de l'horari lectiu i la convicció que connectant espais i agents educatius es promouen més i millors oportunitats educatives és una reflexió que s'està fent arreu del món. El director de l'Aliança Educació 360, Carles Barba, ha assegurat que l'Educacio360 apareix ja en este mapa internacional.

Els projectes que este dissabte es van presentar a la jornada aborden temàtiques molt diverses: famílies en xarxa; acció artística comunitària; natura, societat i escola; acció comunitària amb la població gitana de Tortosa; ecosistema biblioteca-escola- família; diversitat sexual als centres educatius; vincles entre la gent gran i els infants de Tortosa i esport i activitat física.