L'empresa ampostina Nath salva la marca de roba TCN

Nath compra la companyia de roba femenina per 320 mil euros

Una de les botigues de la marca que romandrà oberta, a Barcelona.
Una de les botigues de la marca que romandrà oberta, a Barcelona. | Google Maps
Redacció
07 de febrer del 2019
Actualitzat a les 18:13h
La companyia tèxtil Nath, amb seu a Amposta, passarà a ser la propietària de la prestigiosa marca de roba femenina TCN, que des del mes de novembre està en concurs de creditors. Segons el diari Ara, l'empresa ampostina està en procés de compra de la marca per 320 mil euros, un acord que ja han validat les dos empreses i del que només falta l'aprovació del jutge.

Vista la situació "in extremis", la setmana passada l'empresa Nath va oferir a TCN una oferta que inclou tant les dos naus que té TCN a Arenys de Munt com l'emblemàtica marca creada l'any 1986 per Totón Comella i Josep Maria Donat. D'altra banda, l'empresa ampostina ha decidit quedar-se només un terç de la plantilla, 24 dels 60 treballadors que hi ha entre la fàbrica i les botigues.

Així, la meitat dels establiments que TCN té a Espanya tancaran, mantenint només les dos botigues de Barcelona, la de Sant Cugat i una de les de Madrid.

L'any 2017, l'empresa TCN va facturar 5 milions d'euros i en va perdre 400.000 euros, acumulant un deute de 5 milions, dos dels quals són a curt termini. Uns deutes que han estat a punt de provocar la seua desaparició.