11
de gener
del
2019
Actualitzat
a les
17:59h
L'Oficina Comarcal d'Habitatge i la Borsa de Mediació per al lloguer social de la Ribera d'Ebre va assignar durant l'any passat 23 contractes de lloguer social a la comarca. Una xifra que representa un creixement del 25% respecte al 2017, quan se'n van signar 17. Pel que fa als imports dels ajuts al lloguer social, que es calculen en funció de la renda i del lloguer que paga el beneficiari, la comarca riberenca hi va destinar una partida de 228.686,36 euros.
Durant el transcurs de l'any passat es van atendre un total de 1.680 visites, més de la meitat de forma presencial, a la seu del Consell Comarcal de la Ribera, ubicat a Móra d'Ebre. Segons apunten des del Consell Comarcal, la majoria de veïns van acudir per informar-se o gestionar qüestions relatives a contractes i ajuts al lloguer social. La mediació comarcal permet assessorar tant a les persones que disposen d'un habitatge en propietat, com als que volen llogar-ne un, també durant la vigència del contracte, vetllant pel bon ús del pis o la casa i el control del pagament de rebuts.
Ajuts a la rehabilitació
Una altra de les prioritats en política d'Habitatge a la comarca són els ajuts a la rehabilitació d'edificis que també es gestionen cada any des del Consell Comarcal, en este cas a través de la Borsa comarcal d'Habitatge. Els ajuts aprovats a la comarca ascendeixen a uns 128.000 euros, la majoria destinats a millorar la qualitat de vida de la gent gran de la Ribera. Així, s'han aprovat 30 de les 46 sol·licituds presentades al llarg de l'any per realitzar obres d'arranjament a l'interior d'habitatges de persones majors de 65 anys, en la majoria dels casos per facilitar el canvi de la banyera per un plat de dutxa o de la cuina de gas per una elèctrica, entre d'altres. A estos ajuts s'han de sumar els cinc que s'han aprovat per fomentar la rehabilitació d'edificis residencials. En este cas, dos de les subvencions s'han destinat a instal·lar un ascensor, dos més a obres de conservació de l'edifici i una a fomentar l'eficiència energètica.
Durant el 2018, l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, també ha atorgat 130 cèdules d'habitabilitat, una xifra que representa un increment del 35% respecte a l'any anterior. També cal tenir en compte que del total de les gestions fetes al llarg de l'any, 33 van estar relacionades amb habitatge de protecció social.
Durant el transcurs de l'any passat es van atendre un total de 1.680 visites, més de la meitat de forma presencial, a la seu del Consell Comarcal de la Ribera, ubicat a Móra d'Ebre. Segons apunten des del Consell Comarcal, la majoria de veïns van acudir per informar-se o gestionar qüestions relatives a contractes i ajuts al lloguer social. La mediació comarcal permet assessorar tant a les persones que disposen d'un habitatge en propietat, com als que volen llogar-ne un, també durant la vigència del contracte, vetllant pel bon ús del pis o la casa i el control del pagament de rebuts.
Ajuts a la rehabilitació
Una altra de les prioritats en política d'Habitatge a la comarca són els ajuts a la rehabilitació d'edificis que també es gestionen cada any des del Consell Comarcal, en este cas a través de la Borsa comarcal d'Habitatge. Els ajuts aprovats a la comarca ascendeixen a uns 128.000 euros, la majoria destinats a millorar la qualitat de vida de la gent gran de la Ribera. Així, s'han aprovat 30 de les 46 sol·licituds presentades al llarg de l'any per realitzar obres d'arranjament a l'interior d'habitatges de persones majors de 65 anys, en la majoria dels casos per facilitar el canvi de la banyera per un plat de dutxa o de la cuina de gas per una elèctrica, entre d'altres. A estos ajuts s'han de sumar els cinc que s'han aprovat per fomentar la rehabilitació d'edificis residencials. En este cas, dos de les subvencions s'han destinat a instal·lar un ascensor, dos més a obres de conservació de l'edifici i una a fomentar l'eficiència energètica.
Durant el 2018, l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, també ha atorgat 130 cèdules d'habitabilitat, una xifra que representa un increment del 35% respecte a l'any anterior. També cal tenir en compte que del total de les gestions fetes al llarg de l'any, 33 van estar relacionades amb habitatge de protecció social.