La Ràpita fa créixer la campanya Temporada Alta amb la I Sant Silvestre Marítima

Més de mig centenar de persones s’han sumat a la primera edició d’aquesta sortida a la mar per tancar l’any

La primera edició de la Sant Silvestre Marítima, a la badia dels Alfacs.
La primera edició de la Sant Silvestre Marítima, a la badia dels Alfacs. | Dani Dassoy
Redacció
31 de desembre del 2019
Actualitzat a les 16:56h
Una nova activitat, la Sant Silvestre Marítima, s’ha incorporat enguany per primera vegada i amb força a la campanya Temporada Alta de la Ràpita, que pretén promocionar el municipi com a actiu turístic durant tot l’any. Més de mig centenar de persones es van sumar aquest diumenge 30 de desembre a la proposta organitzada per l’Ajuntament i l’Estació Nàutica. Es tracta d’una Sant Silvestre particular que neix amb caràcter propi i que proposa sortir a navegar amb caiac, vela, paddle surf, windsurf o alguns dels elements que les empreses turístiques del municipi posen a disposició de qui vulgui practicar aquestes activitats en èpoques de l’any cada vegada més prolongades.

“Precisament les condicions que ofereix la Ràpita com a capital nàutica, amb les aigües calmades de la badia dels Alfacs, un clima suau i temperat i també els bons equipaments per a la pràctica d’esports disponibles a les empreses turístiques permeten promocionar turísticament la Ràpita els 365 dies com fem amb aquesta campanya Temporada Alta”, ha afirmat l’alcalde, Josep Caparrós.

El president de l’Estació Nàutica, Joan Barberà, s’ha mostrat satisfet de la resposta ciutadana a la I Sant Silvestre Marítima: “Estem molt contents perquè ha estat la primera edició de la Sant Silvestre Marítima i hem superat les previsions”, ha assegurat. “Una proposta com aquesta ens permet mostrat que gaudir de la mar a la Ràpita no és només possible a l’estiu, estem trencant aquest estereotip, tenim bon equipament i empreses preparades per permetre’ns a tots, encara que no tinguem experiència, sortir a aprofitar aquest recurs que tenim tan a prop", ha apuntat.

La nova activitat ha tingut a més una vessant solidària, en destinar part del cost de la inscripció a la lluita contra el càncer, amb 200 euros recollits de donatiu per a la Marató de TV3.

L’organització, a càrrec de l’Ajuntament i l’Estació Nàutica, ha agraït la col·laboració d’empreses nàutiques (Radicalsurfex, +Mar, Natura&Aventura, Delting Park) i també del Col·lectiu de Cuina, que va servir begudes calentes durant tot l'esdeveniment.