31
d'agost
del
2018
Actualitzat
a les
19:41h
El moviment veïnal Prou! AP-7 Gratuïta Ja! ha anunciat que mantindrà la seua lluita per a l'alliberament total dels peatges. Els veïns han avisat que l'obligatorietat de desviar els camions per l'autopista podria acabar desvirtuant el seu caràcter de via ràpida i consideren que, a partir de la seua gratuïtat efectiva, caldria habilitar també un tercer carril –per al qual ja es va expropiar el terreny corresponent en el moment de la seua construcció- així com obrir nous accessos i fiscalitzar el manteniment de la infraestructura. Avisen que estes reivindicacions, però, no els faran deixar enrere la lluita contra les onze rotondes previstes al tram ebrenc de la N-340 –així com la doble línia contínua i la limitació de la velocitat a 80 km/h-, unes mesures que ara consideren ja obsoletes. "Apostem perquè la gent entengue que falten quinze mesos perquè l'AP-7 sigue gratuïta per a tots", ha reblat el portaveu del moviment veïnal, Llorenç Navarro.
"El dia que va néixer este moviment sabíem que arribaríem al lloc on estem ara, perquè és el que demanaven la Generalitat i els alcaldes: que els vehicles pesants vagin per l'autopista i fer passar 7.000 camions per una via que havia de ser ràpida", ha avisat, tot recordant les queixes generalitzades per les mancances i la insuficiència de les actuals infraestructures. Considera Navarro, en este sentit, que resulta imperatiu executar el tercer carril, sortides als municipis del Montsià i controlar l'estat dels elements infraestructurals de l'autopista. Tot plegat, sense oblidar que l'estat actual de la N-340, amb les onze rotondes planificades, la doble línia contínua i la limitació de velocitat resulta una "aberració" que queda "obsoleta" amb les mesures implantades pel Consell de Ministres este divendres. En este sentit, planteja que, en el cas d'accident o tall de l'autopista, la carretera podria quedar fàcilment col·lapsada.
El moviment veïnal, que este dissabte tornarà a tallar la N-340 per reivindicar la gratuïtat de l'AP-7, considera que les bonificacions són "una medalleta" que els dirigents polítics es volen posar, tot recordant que en el tram entre Salou i Altafulla "passa tothom sense necessitat de Teletac ni romanços de 24 hores". "S'havia d'haver aconseguit la gratuïtat ja", ha sentenciat. "Ha estat com donar com un caramel a qui té molta gana. Apostem perquè es continue invertint realment en millora i que la gent entengue que quan els alcaldes demanen AP-7 gratis que sigui per sempre i no per quedar bé, que surt dels nostres impostos", ha afegit. Per contra, considera Navarro que les bonificacions s'acabaran convertint en un pas previ a la instauració de la vinyeta. "És una hipocresia quan parlen de la gratuïtat de l'AP-7 quan volen fer pagar tota la vida per circular per les autopistes i autovies", indica, tot mostrant-se molt crític amb el paper de les administracions i l'administració dels recursos públics. "Els nostres gestors semblen, de vegades, comercials de les grans concessionàries", ha tancat.
"El dia que va néixer este moviment sabíem que arribaríem al lloc on estem ara, perquè és el que demanaven la Generalitat i els alcaldes: que els vehicles pesants vagin per l'autopista i fer passar 7.000 camions per una via que havia de ser ràpida", ha avisat, tot recordant les queixes generalitzades per les mancances i la insuficiència de les actuals infraestructures. Considera Navarro, en este sentit, que resulta imperatiu executar el tercer carril, sortides als municipis del Montsià i controlar l'estat dels elements infraestructurals de l'autopista. Tot plegat, sense oblidar que l'estat actual de la N-340, amb les onze rotondes planificades, la doble línia contínua i la limitació de velocitat resulta una "aberració" que queda "obsoleta" amb les mesures implantades pel Consell de Ministres este divendres. En este sentit, planteja que, en el cas d'accident o tall de l'autopista, la carretera podria quedar fàcilment col·lapsada.
El moviment veïnal, que este dissabte tornarà a tallar la N-340 per reivindicar la gratuïtat de l'AP-7, considera que les bonificacions són "una medalleta" que els dirigents polítics es volen posar, tot recordant que en el tram entre Salou i Altafulla "passa tothom sense necessitat de Teletac ni romanços de 24 hores". "S'havia d'haver aconseguit la gratuïtat ja", ha sentenciat. "Ha estat com donar com un caramel a qui té molta gana. Apostem perquè es continue invertint realment en millora i que la gent entengue que quan els alcaldes demanen AP-7 gratis que sigui per sempre i no per quedar bé, que surt dels nostres impostos", ha afegit. Per contra, considera Navarro que les bonificacions s'acabaran convertint en un pas previ a la instauració de la vinyeta. "És una hipocresia quan parlen de la gratuïtat de l'AP-7 quan volen fer pagar tota la vida per circular per les autopistes i autovies", indica, tot mostrant-se molt crític amb el paper de les administracions i l'administració dels recursos públics. "Els nostres gestors semblen, de vegades, comercials de les grans concessionàries", ha tancat.