La «postbouesia» aterra amb un encontre de tres dies a Lo Pati

Organitzada per l’Associació Rabera de Bouetes i Lo Pati, la proposta inclou una exposició sobre la identitat i reflexions sobre Sebastià Juan Arbó i Carles Santos

Imatge del taller de màscares dut a terme a l'institut de Deltebre.
Imatge del taller de màscares dut a terme a l'institut de Deltebre. | Cedida
Redacció
10 de juliol del 2018
Actualitzat a les 19:11h
Tot i que ha dixat d’existir com a festival d’acció poètica, l’esperit de la Bouesia continua viu. “Hem transmutat el bou en mosquit, l’animal en infra-animal”, argumenta Miquel Àngel Marín, tot assenyalant que el que va ser un festival de diversos cap de setmana repartit  en diversos espais d’arreu del país, ara es presenta com un encontre de tres dies concentrat a Lo Pati- Centre d’Art Terres de l’Ebre, però amb les mateixes ganes de reivindicar i subvertir el concepte artístic. “M’agrada la paraula encontre, és quan et trobes algú inesperadament pel carrer; no hi ha càlcul, ni estratègia, ni tàctica, ni premeditació...”, afegix Marín.

Organitzada per l’Associació Rabera de Bouetes i Lo Pati, la proposta l’han batejat com Encontres Aproximatius de Postbouesia i han programat per al proper cap de setmana, 13, 14 i 15 de juliol diverses activitats. La primera serà la inauguració el divendres 13 de l’exposició Un taller de màscares i veus en terra de mosquits realitzada a través d’un taller de veu i màscares a l’Institut de Deltebre, impartit per la musicòloga Montserrat Palacios i el músic Miquel Àngel Marín, en col·laboració amb la professora d’arts plàstiques de l’Institut, Carme Domènec. En este taller hi van participar un total de 22 estudiants de 4t ESO, tots ells adolescents, en un moment vital de canvi i de construcció de la identitat.

Se’ls va proposar reflexionar sobre la identitat i la transformació i cadascú va crear una màscara de mosquit fent servir de motlle el seu rostre. El resultat serà una instal·lació de 22 màscares penjades i unides a una postal impresa per les dos cares, a una cara es podrà veure la foto d’un melic, i a l’altra una boca dibuixada. La boca i la careta com allò que ens fa construir la nostra identitat a partir del nostre entorn social; i el melic com allò que ens unix a la vida i que és el nostre jo primigeni i originari. Tot plegat es complementarà amb un audiovisual realitzat per Adolf Alcañiz i Ester Xargay, durant el taller. L’exposició es podrà visitar en horari de Lo Pati fins al proper 22 de juliol.

El mateix divendres hi haurà la conferència a dos veus Sebastià Juan Arbó i Carles Santos en l’àmbit artístic, a càrrec de l’escriptor Josep Igual Febrer i el Col·lectiu Free’t que explorarà la condició social de l’artista, la vessant més híbrida de Santos, qui més enllà de la música va saber interpel·lar l’art, i la reflexió sobre si el llegat d’Arbó pot emergir també de les pàgines que va escriure per influir en la creació artística. Una conferència que donarà pas a una Vídeo-performance-concert La transmutació del bou en mosquit, que hibridarà en una mateixa acció dansa, poesia, música i soundpainting i que comptarà amb la intervenció del soundpainter Arnau Millà, el Col·lectiu Free’t, la ballarina Sol Picó, la compositora i saxofonista, Mireia Tejero i els postbouetes Carles Andreu, Javier Caballero, Adolf Alcañiz i Ester Xargay.

Finalment, el diumenge, tindrà lloc un concert de postbouesia-vermut amb el músic belga Manu Louis, compositor i performer de música experimental influenciat pel pop, jazz i l’electrònica.