La Ribera d'Ebre prepara una diagnosi del sector agroalimentari per potenciar i diversificar el sector primari

Esta primavera s'entrevista a una cinquantena d'empresaris a través de programa Ribera d'Ebre VIVA

Imatge de l'entrevista a la Formatgeria Laura, en el marc el projecte per millorar la competitivitat del producte riberenc
Imatge de l'entrevista a la Formatgeria Laura, en el marc el projecte per millorar la competitivitat del producte riberenc | Cedida
ACN
20 d'abril del 2018
Actualitzat a les 15:13h
El programa Ribera d'Ebre VIVA, del Consell Comarcal riberenc, prepara una diagnosi del sector agroalimentari de la comarca amb l'objectiu de potenciar els productes locals i el sector primari com a sector estratègic, dins d'una economia comarcal massa dependent del sector industrial i nuclear. Durant este segon trimestres de l'any es faran entrevistes a una cinquantena d'empresaris de la Ribera d'Ebre.

Els resultats s'exposaran a final d'any en una jornada on es convidaran productors d'altres territoris que han passat per este procés de valorització del producte local i l'impuls de la venda de producte de proximitat. Els productes autòctons de la Ribera d'Ebre són la fruita dolça - sobretot cirera i préssec-, l'oli, les olives, el vi, la mistela, el formatge, la mel, els pastissets de cabell d'àngel, la botifarra i la Cabra Blanca de Rasquera. També s'ha inclòs en el treball de camp la cervesa artesana i els productes de l'horta.

Amb les entrevistes s'extrauran dades com l'any de creació i l'ocupació que generen les empreses, aspectes relacionats amb els seus productes, si disposen de segell de qualitat, si participen el fires, si aposten per la venda de proximitat o l'exportació. 

El projecte Ribera d'Ebre VIVA ha apostat des del principi per aprofitar les potencialitats del sector primari per impulsar a la diversificació de l'economia riberenca, que treballa en millorar la competitivitat i superar la dependència del sector industrial i nuclear. 

Fins ara s'han fet actuacions de suport per a la professionalització i la formació de les empreses agroalimentàries, s'han creat taules de treballs sectorials, o s'ha impulsat la creació de productes amb marca pròpia, com el vi Pocavergonya i l'oli Dolium.