Un projecte ebrenc proposa aprendre anglès a través d'un programa de viatges

La proposta és finalista en un concurs de projectes culturals i es pot votar fins el 26 de juliol

El periodista Dani Gutiérrez va realitzar l'any passat un programa pilot d'estes característiques a Sri Lanka.
El periodista Dani Gutiérrez va realitzar l'any passat un programa pilot d'estes característiques a Sri Lanka. | Sandra Turón
Redacció
17 de juliol del 2017
Actualitzat el 18 de juliol a les 10:47h
Es busquen idees per enfortir la indústria cultural catalana. Noves propostes per reforçar un dels sectors que més ha patit la darrera crisi. Amb esta idea, el grup Som, que engloba prestigiosos grups editorials catalans com Sàpiens Publicacions i Ara Llibres, ha creat un concurs d’idees per trobar i promoure nous projectes culturals i en l’àmbit de la comunicació.

I d’entre les propostes finalistes, n’hi ha una d’ebrenca. Es tracta de Take it easy in the Balkans, un programa de viatges gravat i relatat en primera persona, amb un estil directe i fresc, pròxim al dels youtubers, però amb una característica molt especial: és bilingüe català-anglès, alternant les dues llengües. I ho fa amb l’anglès més utilitzat al món i més accessible per al públic català, el dels no natius.

El programa, de capítols curts i dinàmics, es vehicula a través del recorregut pels Balcans d’un periodista experimentat en viatges, el tortosí Dani Gutiérrez, que grava i relata les seues experiències. La voluntat: descobrir espais, població local i altres viatgers per un territori relativament desconegut però clau per entendre la història europea més recent.
El projecte subratlla la necessitat d’apostar per noves propostes i llenguatges per millorar les competències en anglès dels catalans, una asignatura pendent, clau per al futur del país. I aposta per fer-ho en contextos reals i atractius, com la descoberta del món a través dels viatges independents. La proposta es pot votar fins el 26 de juliol, a través d'este link.

D’entre les setze propostes finalistes se seleccionarà la que haja obtingut més vots populars per Internet, això com l’escollida per un jurat. Cada idea guanyadora rebrà 2.500 euros per a la realització del projecte.