Tortosa limitarà a 20 km/hora la velocitat a tot el nucli antic quan estiga acabat el nou pont de l'Estat

La mesura, que s’aplicarà a partir de setembre, afectarà el centre històric, el barri del Rastre i part de Remolins

El pont de l'Estat, a Tortosa
El pont de l'Estat, a Tortosa | Sílvia Berbís
ACN
12 de juliol del 2017
Actualitzat a les 19:40h
L'entrada en servei del nou pont de l'Estat, a partir del setembre, també afectarà al trànsit rodat que circule pel nucli antic. L'Ajuntament aprofitarà el final de l'obra per limitar i reduir fins als 20 km/hora la velocitat a tot el nucli antic. La mesura, com ha explicat l'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, durant una entrevista amb l'ACN, permetrà conscienciar els ciutadans que la prioritat en esta part de la ciutat han de ser els vianants.

Amb la reforma del pont de l'Estat ja s'ha fet un accés a la plaça Constitució per intentar pacificar el trànsit. La limitació de velocitat afectarà al centre històric, barri del Rastre, i part de Remolins, sobretot la zona pròxima al castell de la Suda. En quedarà exclosa l'avinguda Felip Pedrell. Actualment, ja hi ha un tram del carrer Montcada on també hi ha una limitació a 20 km/ hora, que es va posar en servei amb l'entrada en funcionament del nou aparcament soterrat.

La reforma del pont de l'Estat estarà acabada a principis de setembre, abans de les festes majors de la Cinta. Segons ha explicat Bel, la setmana vinent, per la Festa del Renaixement, ja s'obrirà el pont a la circulació de vehicles en els dos sentits de la marxa, mentre s'acaba la vorera de la part esquerra. El pont s'haurà de tornar a tancar al trànsit, parcialment, a mitjans d'agost, per acabar d'instal·lar la plataforma. 

Amb l'horitzó del final de l'obra ja a tocar, l'alcalde ha reconegut que no hauria tingut el "coratge" de fer l'obra del pont de l'Estat en el seu primer mandat. "Ningú es pot suïcidar políticament", ha assegurat. Bel reconeix que sabia que esta obra li generaria problemes: la dificultat tècnica de l'obra, afegida a un xantatge per part d'una de les empreses en concurs que integraven l'UTE (Unió Temporal de Empreses), així com els problemes de mobilitat que comporta a la ciutat. Amb tot, està convençut que és una de les obres que transformarà la ciutat i que era necessari afrontar.