serveis

Les plataformes en defensa del ferrocarril de Tarragona i l'Ebre proposen un llistat de millores del servei de viatgers

La Plataforma per la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat (Pdf.camp ), la Plataforma Trens Dignes (PTD) i l'associació Promoció del Transport Públic (PTP) elaboren un estudi tècnic amb alternatives en el qual avisen que Tarragona ciutat es quedarà sense Euromed l'any 2018

, Tarragona | 12/07/2017 a les 19:16h
Arxivat a: Societat, Ministeri de Foment, Plataforma Trens Dignes, Tarragona, Promoció del Transport Públic, Plataforma per la Defensa d’un Ferrocarril Public de Qualitat
Estació de tren de Tarragona | Cedida
Aquesta notícia es va publicar originalment el 12/07/2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Les plataformes en defensa del ferrocarril han elaborat un document tècnic que proposa un llistat de millores del servei de viatgers al Camp de Tarragona. El calendari d'obres del tercer fil que planteja el Ministeri de Foment pels pròxims dos anys al territori no sols genera incredulitat entre les plataformes, sinó també recel, perquè consideren que complicarà el trànsit ferroviari i dixarà les comarques tarragonines "en una situació pitjor a l'actual".

La Plataforma per la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat (Pdf.camp), la Plataforma Trens Dignes (PTD) i l'associació Promoció del Transport Públic (PTP) mantenen que l'enllaç -també conegut com a ‘bypass'- a Altafulla és la millor solució per evitar que la província de Tarragona quede desconnectada de l'alta velocitat a partir del 2018. Avisen que, un cop es faça l'ample internacional, Tarragona ciutat perdrà l'Euromed alhora que demanen un cop més als municipis de la província que dixen enrere desavinences i facen front comú.

En este sentit, les tres plataformes en defensa del ferrocarril fan una crida als alcaldes per a que s'unisquen i, així, no haver-se de lamentar 'a posteriori' no haver fet un front comú a les planificacions del Ministeri de Foment, tal com ja va succeir amb la debatuda ubicació de l'estació d'alta velocitat Camp de Tarragona, entre la Secuita i Perafort. "Com més enllà anem, més difícil serà que Foment incorpori les nostres propostes: si no es fa res, cada vegada costarà més", ha avisat Daniel Pi, delegat de la PTP. 

A més, Pi ha assegurat que les "amenaces" que planen sobre el sistema ferroviari del Camp de Tarragona i -de rebot- de les Terres de l'Ebre són diverses.  Una de les preocupacions de les plataformes és la preservació de les estacions urbanes, de les quals avisen que no tindran accés a l'alta velocitat. "Si no fem res, al 2018 Tarragona perd l'estació urbana de l'Euromed i es converteix en la primera demarcació del Mediterrani en desenganxar-se del Corredor", ha afirmat el president de la PTP, Ricard Riol. "Foment ha fet la pitjor de les solucions possibles en l'alta velocitat a Tarragona", ha dit.
 
Per evitar esta desconnexió, presenten l'enllaç a Altafulla com la millor opció. "No és una obra faraònica: només representen 7,8 quilòmetres de nova connexió", ha afegit. També mantenen, en última instància, la millora de l'actual línia de Vilanova i la Geltrú, així com la reconversió per a tramvia dels trams urbans a Salou i Cambrils, a mode de metro en superfície, i l'enllaç del Port amb les químiques amb ample europeu, entre altres propostes.

L'informe elaborat per les tres plataformes s'origina arrel una "inusual" trobada d'alcaldes i regidors del Camp de Tarragona -l'octubre de l'any passat-, del qual se'n va arrencar un compromís amb el denominat manifest de Vila-seca. Ara les plataformes volen que l'aliança dels alcaldes vaja més enllà d'aquella foto de família i que realment s'impliquen per aconseguir que este document tingue recorregut i s'apliquen les millores que recull el pla. 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Itinerari que seguix la marxa Camins per la Llibertat.
01/01/1970
Esta acció vol donar suport a la cursa Kms per la Llibertat, que recorrerà 800 quilòmetres entre el Parlament de Catalunya i les presons d'Estremera, Soto del Real i Alcalá-Meco
Segons que ha informat el consorci de Bombers, l'animal es trobava ferit tant a la cua com a la zona abdominals | SIAB Castelló
01/01/1970
El cetaci es trobava ferit i ha estat traslladat a l'Oceanogràfic de València
Fardells d'haixix escampats per la platja del Pont de l'Àliga després de l'arribada dels agents de la Guàrdia Civil | Guàrdia Civil
01/01/1970
S’enfronten a penes que sumen 87 anys de presó i al pagament de més de 35 MEUR en multes
L’astor és un rapinyaire forestal que pot competir per les zones de nidificació i, fins i tot, depredar sobre els polls d’àguila calçada
01/01/1970
Hi ha una parella d’astors que nidifica en un bosc proper a este niu de les calçades
Plànol amb la traça de la nova carretera que enllaçarà Riba-roja d'Ebre amb la Granja d'Escarp | Cedida
01/01/1970
La nova infraestructura tindrà una longitud de 27 quilòmetres, quan l’itinerari actual en té uns 50
La base del monument franquista, amb els cartells pro independència. | (@VictorSorribes)
01/01/1970
La base del monument ha aparegut esta matinada amb diversos cartells enganxats, on diu 'Hola Europa' i 'Hola República'
Núria Rodríguez (CUP Tortosa), Eduardo Cáliz, membre del secretariat nacional i Anna Gabriel , diputada de la CUP. | Sofia Cabanes
01/01/1970
La diputada de la CUP, Anna Gabriel, refusa la proposta de Podemos per paticipar en una assemblea de càrrecs electes estatal per facilitar una solució acordada | Convida la formació de Pablo Iglesias a "defensar les urnes" i demanar a Ferran Bel la retirada del monument
01/01/1970
La va realitzar dissabte una persona que hi va arribar amb caiac | La pintada va ser borrada unes hores més tard | La Comissió per la retirada dels Símbols Franquistes ha emès un comunicat expressant el seu suport a l'acció contrària al monument