serveis

Les plataformes en defensa del ferrocarril de Tarragona i l'Ebre proposen un llistat de millores del servei de viatgers

La Plataforma per la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat (Pdf.camp ), la Plataforma Trens Dignes (PTD) i l'associació Promoció del Transport Públic (PTP) elaboren un estudi tècnic amb alternatives en el qual avisen que Tarragona ciutat es quedarà sense Euromed l'any 2018

, Tarragona | 12/07/2017 a les 19:16h
Arxivat a: Societat, Ministeri de Foment, Plataforma Trens Dignes, Tarragona, Promoció del Transport Públic, Plataforma per la Defensa d’un Ferrocarril Public de Qualitat
Estació de tren de Tarragona | Cedida
Aquesta notícia es va publicar originalment el 12/07/2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Les plataformes en defensa del ferrocarril han elaborat un document tècnic que proposa un llistat de millores del servei de viatgers al Camp de Tarragona. El calendari d'obres del tercer fil que planteja el Ministeri de Foment pels pròxims dos anys al territori no sols genera incredulitat entre les plataformes, sinó també recel, perquè consideren que complicarà el trànsit ferroviari i dixarà les comarques tarragonines "en una situació pitjor a l'actual".

La Plataforma per la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat (Pdf.camp), la Plataforma Trens Dignes (PTD) i l'associació Promoció del Transport Públic (PTP) mantenen que l'enllaç -també conegut com a ‘bypass'- a Altafulla és la millor solució per evitar que la província de Tarragona quede desconnectada de l'alta velocitat a partir del 2018. Avisen que, un cop es faça l'ample internacional, Tarragona ciutat perdrà l'Euromed alhora que demanen un cop més als municipis de la província que dixen enrere desavinences i facen front comú.

En este sentit, les tres plataformes en defensa del ferrocarril fan una crida als alcaldes per a que s'unisquen i, així, no haver-se de lamentar 'a posteriori' no haver fet un front comú a les planificacions del Ministeri de Foment, tal com ja va succeir amb la debatuda ubicació de l'estació d'alta velocitat Camp de Tarragona, entre la Secuita i Perafort. "Com més enllà anem, més difícil serà que Foment incorpori les nostres propostes: si no es fa res, cada vegada costarà més", ha avisat Daniel Pi, delegat de la PTP. 

A més, Pi ha assegurat que les "amenaces" que planen sobre el sistema ferroviari del Camp de Tarragona i -de rebot- de les Terres de l'Ebre són diverses.  Una de les preocupacions de les plataformes és la preservació de les estacions urbanes, de les quals avisen que no tindran accés a l'alta velocitat. "Si no fem res, al 2018 Tarragona perd l'estació urbana de l'Euromed i es converteix en la primera demarcació del Mediterrani en desenganxar-se del Corredor", ha afirmat el president de la PTP, Ricard Riol. "Foment ha fet la pitjor de les solucions possibles en l'alta velocitat a Tarragona", ha dit.
 
Per evitar esta desconnexió, presenten l'enllaç a Altafulla com la millor opció. "No és una obra faraònica: només representen 7,8 quilòmetres de nova connexió", ha afegit. També mantenen, en última instància, la millora de l'actual línia de Vilanova i la Geltrú, així com la reconversió per a tramvia dels trams urbans a Salou i Cambrils, a mode de metro en superfície, i l'enllaç del Port amb les químiques amb ample europeu, entre altres propostes.

L'informe elaborat per les tres plataformes s'origina arrel una "inusual" trobada d'alcaldes i regidors del Camp de Tarragona -l'octubre de l'any passat-, del qual se'n va arrencar un compromís amb el denominat manifest de Vila-seca. Ara les plataformes volen que l'aliança dels alcaldes vaja més enllà d'aquella foto de família i que realment s'impliquen per aconseguir que este document tingue recorregut i s'apliquen les millores que recull el pla. 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Un dels forats en una finestra, i en una pared, amb la porta oberta on s'observen altres desperfectes. | Cedides
01/01/1970
Els lladres han trencat vidres, han fet forats a la paret, han rebentat guarda-robes i dos màquines de vending per endur-se la recaptació
El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, atenent els mitjans de comunicació aquest dimarts | ACN
01/01/1970
El ministre reunix els alcaldes del Pacte de Berà, que demanen "resoldre el problema" i aparcar els retrets sobre l'incompliment de l'1 de gener
Imatge d'arxiu d'un cotxe dels Mossos. | Josep M. Montaner
01/01/1970
Els arrestats acumulen fins a 14 antecedents policials per delictes contra el patrimoni
Imatge de l'exterior del taller mecànic no autoritzat, ubicat en terreny rural a Alcanar. | Cedida
La Rambla, pocs dies després de l'atemptat | Albert Alemany
01/01/1970
Els tres arrestats estan directament relacionats amb Driss Oukabir, que es troba actualment a la presó
La base del monument franquista, amb els cartells pro independència. | (@VictorSorribes)
01/01/1970
La base del monument ha aparegut esta matinada amb diversos cartells enganxats, on diu 'Hola Europa' i 'Hola República'
Núria Rodríguez (CUP Tortosa), Eduardo Cáliz, membre del secretariat nacional i Anna Gabriel , diputada de la CUP. | Sofia Cabanes
01/01/1970
La diputada de la CUP, Anna Gabriel, refusa la proposta de Podemos per paticipar en una assemblea de càrrecs electes estatal per facilitar una solució acordada | Convida la formació de Pablo Iglesias a "defensar les urnes" i demanar a Ferran Bel la retirada del monument
01/01/1970
La va realitzar dissabte una persona que hi va arribar amb caiac | La pintada va ser borrada unes hores més tard | La Comissió per la retirada dels Símbols Franquistes ha emès un comunicat expressant el seu suport a l'acció contrària al monument
Pilar Poy, fent fotografies preparant el nou blog que estrenarà a l'aguaita.cat. | Cedida
01/01/1970
"Menja't l'Ebre" és el nom del nou espai de cuina que signa la periodista ebrenca