Les plataformes en defensa del ferrocarril de Tarragona i l'Ebre proposen un llistat de millores del servei de viatgers

La Plataforma per la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat (Pdf.camp ), la Plataforma Trens Dignes (PTD) i l'associació Promoció del Transport Públic (PTP) elaboren un estudi tècnic amb alternatives en el qual avisen que Tarragona ciutat es quedarà sense Euromed l'any 2018

Estació de tren de Tarragona
Estació de tren de Tarragona | Cedida
ACN
12 de juliol del 2017
Actualitzat a les 19:32h
Les plataformes en defensa del ferrocarril han elaborat un document tècnic que proposa un llistat de millores del servei de viatgers al Camp de Tarragona. El calendari d'obres del tercer fil que planteja el Ministeri de Foment pels pròxims dos anys al territori no sols genera incredulitat entre les plataformes, sinó també recel, perquè consideren que complicarà el trànsit ferroviari i dixarà les comarques tarragonines "en una situació pitjor a l'actual".

La Plataforma per la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat (Pdf.camp), la Plataforma Trens Dignes (PTD) i l'associació Promoció del Transport Públic (PTP) mantenen que l'enllaç -també conegut com a ‘bypass'- a Altafulla és la millor solució per evitar que la província de Tarragona quede desconnectada de l'alta velocitat a partir del 2018. Avisen que, un cop es faça l'ample internacional, Tarragona ciutat perdrà l'Euromed alhora que demanen un cop més als municipis de la província que dixen enrere desavinences i facen front comú.

En este sentit, les tres plataformes en defensa del ferrocarril fan una crida als alcaldes per a que s'unisquen i, així, no haver-se de lamentar 'a posteriori' no haver fet un front comú a les planificacions del Ministeri de Foment, tal com ja va succeir amb la debatuda ubicació de l'estació d'alta velocitat Camp de Tarragona, entre la Secuita i Perafort. "Com més enllà anem, més difícil serà que Foment incorpori les nostres propostes: si no es fa res, cada vegada costarà més", ha avisat Daniel Pi, delegat de la PTP. 

A més, Pi ha assegurat que les "amenaces" que planen sobre el sistema ferroviari del Camp de Tarragona i -de rebot- de les Terres de l'Ebre són diverses.  Una de les preocupacions de les plataformes és la preservació de les estacions urbanes, de les quals avisen que no tindran accés a l'alta velocitat. "Si no fem res, al 2018 Tarragona perd l'estació urbana de l'Euromed i es converteix en la primera demarcació del Mediterrani en desenganxar-se del Corredor", ha afirmat el president de la PTP, Ricard Riol. "Foment ha fet la pitjor de les solucions possibles en l'alta velocitat a Tarragona", ha dit.
 
Per evitar esta desconnexió, presenten l'enllaç a Altafulla com la millor opció. "No és una obra faraònica: només representen 7,8 quilòmetres de nova connexió", ha afegit. També mantenen, en última instància, la millora de l'actual línia de Vilanova i la Geltrú, així com la reconversió per a tramvia dels trams urbans a Salou i Cambrils, a mode de metro en superfície, i l'enllaç del Port amb les químiques amb ample europeu, entre altres propostes.

L'informe elaborat per les tres plataformes s'origina arrel una "inusual" trobada d'alcaldes i regidors del Camp de Tarragona -l'octubre de l'any passat-, del qual se'n va arrencar un compromís amb el denominat manifest de Vila-seca. Ara les plataformes volen que l'aliança dels alcaldes vaja més enllà d'aquella foto de família i que realment s'impliquen per aconseguir que este document tingue recorregut i s'apliquen les millores que recull el pla.