El moviment veïnal per una autopista gratuïta treu els carros a l'N-340

Coincidint amb el tall 150 que organitzen a la nacional, este dissabte han dut a terme una 'romeria' entre Amposta i L'Aldea que ha simbolitzat el retard en les infraestructures que patix el territori

Tres carros han encapçalat la marxa, que ha tallat l'N-340 i ha circulat per Amposta fins a la Torre de la Candela.
Tres carros han encapçalat la marxa, que ha tallat l'N-340 i ha circulat per Amposta fins a la Torre de la Candela. | Sílvia Berbís
Sílvia Berbís
13 de maig del 2017
Actualitzat a les 22:05h
Un retrocés en el temps de la mobilitat, plantant carros a la N-340, ha estat avui la fórmula amb la qual el moviment veïnal per una AP-7 gratuïta ha volgut simbolitzar la manca d’infraestructures viàries que patixen les Terres de l’Ebre. En concret, coincidint amb el tall de trànsit número 150, els manifestants han tornat a reivindicar l’aixecament de peatges com a única solució ràpida i efectiva per reduir l’elevada sinistralitat que registra la nacional. Aprofitant la imminent celebració de la Festa del Mercat d’Amposta, que enguany commemorarà l’arribada de la llum a la ciutat, la protesta ha dut per lema ‘Les Terres de l’Ebre no ens volem quedar a les fosques’, com es podia llegir en una de les tres pancartes que encapçalaven la singular ‘romeria’ reivindicativa.

Un centenar de persones, en carro i a peu, seguides per una caravana de vehicles, han circulat per un tram de l’N-340 abans d’entrar als carrers d’Amposta i abandonar la ciutat pel Pont Penjant fins a la Torre de la Candela, a L’Aldea. Els dos Ajuntaments per on ha transitat la protesta han donat suport a l’acció.

“Anem a peu i en carro per mostrar que el nostre territori ha quedat enrere en infraestructures”, ha explicat, Llorenç Navarro, portaveu del moviment AP-7 gratuïta Ja. Ni les onze rotondes projectades per l’Estat al tram ebrenc de la nacional, de les quals se n’han executat fins ara dos, ni la doble línia contínua que impedix avançar durant quilòmetres entre l’Hospitalet de l’Infant i Amposta, ni les propostes que fins ara s’han plantejat des de les Administracions estatal i catalana relatives a l’eurovinyeta, o a bonificar el pas dels vehicles pesants per l’autopista, compten amb el seu beneplàcit. “L’eurovinyeta és una aberració, el que estan fent és privatitzar les carreteres, i tampoc acceptem propostes que venen d’una Taula de Mobilitat en les que no estem representats com a moviment veïnal”, ha afirmat Navarro. Una vegada més, insistixen que la única solució viable per la que clamen és “l’aixecament de peatges”.

Navarro també s’ha mostrat crític cap a “una classe política que no ens representa, ja n’hi ha prou d’hipocresies i de no defensar els interessos de la gent sinó els beneficis econòmics”, ha assegurat. “L’únic que demanem és una carretera digna”, ha apuntat, tot recordant que no tenir-la impedix la implantació d’empreses. “Ja n’hi ha prou”, ha conclòs.

L’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, que ha estat present a la ‘romeria’, ha defensat també que “la manera ràpida de disposar d’una carretera ràpida i segura, donat el ritme amb què l’Estat construix l’autovia A-7, és l’aixecament de peatges i estem esperant a que es done resposta a esta reivindicació del territorio”. Segons Tomàs, la bonificació de peatges en un 35% per als camions, complementada amb la gratuïtat per al trànsit intern, “és una filtració que ara per ara no s’ha posat damunt la taula”.

El moviment veïnal seguirà tallant el trànsit com fa cada dijous, a l’Ametlla de Mar, i cada mes organitzarà un tall en cadascun dels punts, correlativament, on hi ha projectades noves rotondes.
 

La marxa, reivindicant l'aixecament de peatges, al seu pas pel Pont Penjant. Foto: S.Berbís