El Congrés aprova la proposta d'ERC per la gratuïtat de l'AP-7 entre Ulldecona i l'Hospitalet de l'Infant

La proposició també demanava fer obres de millora a la carretera N-340 | Una altra petició que englobava era l'aplicació de pintura rugosa al canal de separació dels dos sentits de la carretera

Redacció
31 de març del 2017
Actualitzat a la 13:49h
Foto d'arxiu d'un camió bolcat, a l'Ampolla.
Foto d'arxiu d'un camió bolcat, a l'Ampolla. | @bomberscat
La comissió de Seguretat Vial i Mobilitat Sostenible del Congrés de Diputats va aprovar este dimecres una proposició no de llei d'Esquerra Republicana (ERC) que instava el Govern espanyol a "establir una bonificació del 100% als peatges de l'AP-7 per a tots els vehicles que tinguessen entrada i sortida durant el mateix trajecte de viatge per qualsevol dels peatges ubicats entre Ulldecona/Vinaròs i l'Hospitalet de l'Infant", entre altres acords. La proposició que es va transaccionar amb el grup socialista, va comptar amb 18 vots a favor, 3 abstencions de C's i els vots en contra del PP (14).
 
Segons el diputat republicà Joan Olòriz, que és qui va defensar-la, "esta és la millor mesura i més immediata per aturar la sinistralitat a l'N-340, tal com han reivindicat els alcaldes i els veïns, fins que no s'haja construït el tram d'autovia A-7 o finalitze la concessió de l'AP-7 l'any 2019".
 
El diputat republicà va denunciar que les Terres de l'Ebre no disposen d'una via ràpida gratuïta alternativa a l'N-340 "perquè els governs espanyols no han completat la finalització de l'autovia A-7 i, per tant, l'Estat és el responsable d'esta situació, perquè no ha fet les inversions que li pertocaven i tenia pressupostades".
 
En este sentit, ha afegit que "correspon a l'Estat pagar el 100% de la bonificació dels peatges d'este tram; fins ara, no han tingut cap problema per rescatar amb milers de milions les 9 autopistes radials de Madrid o per indemnitzar a la concessionària de l'autopista per la reducció del trànsit".
 
Olòriz va recordar la imposició que ha fet el Govern espanyol, en contra dels alcaldes i la gent del territori, de diverses mesures al tram ebrenc de l'N-340, com ara la construcció d'11 rotondes, la instal·lació de doble línia contínua en gairebé tot el tram i la limitació de la velocitat a 80 km/h. Segons el diputat, "estes mesures imposades pel Govern espanyol han transformat esta part del corredor mediterrani en una carretera de tercera".
 
La proposició aprovada també demanava una partida per fer obres de millora a la carretera N-340 i l'aplicació de pintura rugosa al canal de separació dels dos sentits de la carretera.