Les I Jornades d'Experiències Comercials a La Ràpita, cloenda de la Setmana del Comerç a Catalunya

L'adopció de les noves tecnologies o la necessitat de formació, alguns dels reptes que afronta el sector debatuts durant la jornada

Redacció
30 de març del 2017
Actualitzat a les 19:49h
Els assistents a les I Jornades d'experiències comercials de La Ràpita.
Els assistents a les I Jornades d'experiències comercials de La Ràpita. | Ajuntament de La Ràpita
L'Església Nova va acollir el passat diumenge les I Jornades d'Experiències Comercials organitzades per la Unió de Comerç Rapitenc per tal de fomentar l'intercanvi d'experiències, casos d'èxit i reflexionar sobre el present i el futur del sector comercial al territori. Esta jornada va tancar la Setmana del Comerç que s'ha celebrat a tot Catalunya. La directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, va assistir a la cloenda, acompanyada per l'alcalde de La Ràpita, Josep Caparrós; la regidora de Comerç i de Turisme, Rosa Anglés; la presidenta de la Unió de Comerç Rapitenc, Natalia Guart; i la directora dels serveis territorials d'Empresa i Coneixement a les Terres de l'Ebre, Mercè Miralles.

Durant la Setmana del Comerç s'ha donat a conèixer el Cens d'Establiments Comercials de Catalunya, segons el qual a les Terres de l'Ebre n'hi ha 2.944, amb un ràtio de 16,8 per cada mil habitants, dos punts per damunt de la mitjana catalana. La directora general de Comerç va explicar a La Ràpita quins són els quatre eixos d'actuació als quals s'enfronta el sector per millorar la competitivitat: la transformació digital del comerç, l'enfortiment de l'empresa, l'aposta pel talent i la professionalització, i la internacionalització. A l'entorn d'estos quatre eixos s'han desplegat més d'un centenar d'activitats durant la setmana, segons explica el consistori rapitenc en un comunicat.

També a La Ràpita es van posar sobre la taula estes qüestions, i particularment els ponents van recomanar la necessitat d'adoptar les eines tecnològiques disponibles com a elements de promoció del comerç, així com l'aposta per la formació per millorar la competitivitat. La jornada a La Ràpita va ser, segons Vilalta, "un compendi excel·lent" dels continguts generals que s'han tractat arreu del país. "Hi ha hagut presència d'empreses, de botigues de mides diverses, de consultors i sobretot d'entitats associatives del territori que han pogut intercanviar experiències, de manera que ha estat una jornada molt rica tant en continguts com en representativitat", va apuntar.

La presidenta de la Unió de Comerç, Natàlia Guart, va assegurar que efectivament "els comerços rapitencs van avançant poc a poc en afrontar els reptes com adaptar-se a les noves tecnologies", i en este sentit es va mostrar orgullosa dels "esforços ja fets i de la il·lusió que mostren els comerciants per posar-se al dia". En la mateixa línia, la regidora de Comerç i Turisme, Rosa Anglés, va destacar la importància "de reinventar-se, innovar i apostar per les tecnologies actuals". Son qüestions, segons va remarcar, "en les que s'està incidint molt des de la Unió de Comerç Rapitenc, amb la seua presidenta al capdavant i també amb la tasca de la dinamitzadora, que estan fent que el comerç es pose les piles i sigue conscient que a l'establiment físic se li poden sumar les vendes online com una oportunitat més de reforçar el negoci".

Per la seua banda, l'alcalde de La Ràpita, Josep Caparrós, va instar els comerciants a seguir treballant sota la premisa de la unitat i col·laboració mútua, una tendència que progressivament va imposant-se en l'àmbit local com ho fa arreu del país. "Cada vegada més tothom té interioritzat que cal remar en una mateixa direcció per tal de detectar les necessitats i marcar les prioritats de manera conjunta, i això cal fer-ho entre el sector privat i també en col·laboració amb el sector públic, per tal que els esforços vagen en benefici del conjunt del comerç", va concloure.