El BBVA posa en funcionament el caixer automàtic de Rasquera

L'entitat bancària ha instal·lat provisionalment un mòdem 4G per cobrir el trànsit telemàtic de dades mentre no es millora la línia telefònica

Veïns concentrats davant del caixer automàtic amb el tinent d'alcalde Joan Pellisa llegint un manifest.
Veïns concentrats davant del caixer automàtic amb el tinent d'alcalde Joan Pellisa llegint un manifest. | ACN
ACN
16 de febrer del 2017
Actualitzat a la 13:50h
El BBVA ha posat finalment en funcionament el caixer automàtic de la població de Rasquera després de la protesta veïnal d'este dimecres al migdia. Tècnics enviats per l'entitat bancària han instal·lat este dijous al matí un mòdem 4G perquè l'aparell puga operar provisionalment.

Fonts del BBVA s'han escudat en els problemes de servei de les operadores de telecomunicacions a través de la xarxa telefònica convencional per justificar que l'únic caixer del poble haja estat més de tres mesos sense funcionar. Addueixen que els nous models de caixer implantats després de la compra de CatalunyaCaixa per part del banc, teòricament amb majors prestacions i operativitat, requereixen un ample de banda més gran. Però tot i haver reclamat fa temps una solució a esta insuficient capacitat de la línia telefònica, asseguren que la companyia encara no els ha ofert cap solució. Malgrat tot, el consistori ha celebrat la notícia de la posada en marxa però, al mateix temps, considera que l'entitat hauria de fer arribar una disculpa als afectats.

Els veïns de Rasquera no són els únics que pateixen constants problemes amb el servei dels nous caixers automàtics del BBVA. En d'altres municipis de les Terres de l'Ebre les avaries són freqüents i poden deixar l'aparell inoperatiu durant diversos dies. Això perjudica especialment els pobles més petits, que tenen en estos caixers els únics serveis bancaris de proximitat, especialment arran del desmantellament de les oficines amb atenció personal.