Nou front comú entre Catalunya i el País Valencià per reivindicar el Corredor Mediterrani

En una cimera entre empresaris catalans i valencians s'ha tornat a demanar la construcció d'esta infraestructura | Boluda recrimina que encara que hi haja la visió radial d'Espanya i que tot haja de passar per Madrid | Ballesteros anima el govern espanyol a no dir «mentides»

Empresaris catalans i valencians fan pressió per aconseguir el Corredor Mediterrani.
Empresaris catalans i valencians fan pressió per aconseguir el Corredor Mediterrani. | Jonathan Oca
Jonathan Oca/Redacció
13 de febrer del 2017
Actualitzat a les 20:15h
El Corredor Mediterrani torna a ser el focus principal d'una nova cimera que s'està portant a terme a Tarragona. Empresaris de Catalunya i del País Valencià tornen a reivindicar, un cop més, la importància de la infraestructura pel conjunt de l'Estat.

En esta cimera, convocada per l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE), es reclama que el govern espanyol, liderat per Mariano Rajoy, aposte "d'una vegada pel necessari corredor, que pose una data final d'execució i que es compromete a què durant el 2025 ja existirà l'ample internacional a tota la xarxa ferroviària entre Almeria i la frontera francesa".

Cal una bona connexió ferroviària
El president de l'AVE, Vicente Boluda, ha destacat que hi ha una important manca de voluntat política perquè esta "infraestructura és fonamental, no només per la comunitat valenciana o per Catalunya, sinó per Espanya i Europa". El mateix empresari lamenta que les promeses del govern central no es complisquen, com per exemple "els calendaris que ens han dit fins ara", i ha recordat que l'exministra Ana Pastor "va prometre i va jurar que la solució provisional, el tercer fil, estaria llest durant el primer trimestre del 2015, estem al 2017 i no sabem quan l'acabaran".

Boluda afirma que seguiran lluitant i reivindicant "una vegada i una altra i cada vegada amb més força" la construcció d'esta infraestructura, i recorda al govern de Madrid que abandone la idea que tot passe per Madrid. "A l'Espanya de 200 anys era el que tocava però ara, menys problemes tindríem si hi hagués una bona connexió ferroviària".

Per últim, el president de l'AVE, ha dit amb to bromista que "no sap si hi haurà algun medicament" que face veure als polítics la importància i la necessitat que té el Corredor del Mediterrani, i ha apostat per "ampliar el corredor a les persones perquè donen vots, en canvi les mercaderies no". En este sentit, ha lamentat que Espanya és el segon estat, per darrere la Xina, on hi ha més quilometres de xarxa d'alta velocitat i el 80% són inútils". S'ha d'abandonar l'estructura radial i apostar per esta connexió amb Europa per donar sortida a les mercaderies.

"Això és bo per Espanya"
Per la seua banda, el president del cercle d'Economia, Juan José Bruguera, seguint les paraules de Boluda, ha reivindicat la necessitat del Corredor Mediterrani, i ha afirmat que "estan convençuts que milloraria la competitivitat, no només les economies de la zona, sinó la de tot l'Estat". Per este motiu, ha reivindicat la importància de convèncer "els polítics a què arriben a la conclusió que això és bo per Espanya i que viuran en un país millor".

L'incompliment del calendari, la no execució dels trams inacabats i les pèrdues de diners que suposa este endarreriment en les obres, encara que siguen les provisionals, són tres dels principals maldecaps del Cercle d'Economia.
 

Juan José Brugera i Vicente Bolunda, abans de començar la cimera. Foto: Jonathan Oca


El govern espanyol diu "mentides"
L'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, ha estat més clar que els anteriors i ha animat el govern central a "no dir mentides" i parlar clar sobre el Corredor Mediterrani. "És una vergonya que hàgem d'anar de cimera en cimera, explicant el que no cal explicar, una obra que la Unió Europea titlla com a prioritària", ha dit el batlle, qui ha afegit també que "és lamentable que encara hi haja gent que pense que té la mateixa prioritat este corredor que el central o un altre.

A més, ha etzibat al PP que "abandone d'una punyetera vegada la visió radial d'Espanya i que entengue que aquí, en el litoral mediterrani, és la zona on es produixen la majoria d'exportacions i importacions, la majoria del PIB i on hi ha un gran nombre de població de tota la península". Per Ballesteros "qui no entengue això és que té pretensions polítiques que no el dixen veure la realitat". A propòsit d'això, el batlle ha recordat que lobby empresarial Ferrmed ha quantificat un creixement de l'IPC per damunt dels 10 punts en la dècada posterior a la finalització del Corredor. "Només això hauria de convèncer a qualsevol govern", ha conclòs".

Una nova eina
En esta trobada, celebrada al Palau de Congressos de Tarragona, també s'ha presentat un canal de comunicació interactiu en el qual es demostra la rellevància del corredor i la importància que té per a la ciutadania. Amb esta nova eina també es pretén fer més pressió i reivindicar la urgència de la seua posada en funcionament.