SERVEI ASSISTENCIAL

Repsol aporta 24.500 euros per al Servei de Transport Adaptat al Baix Ebre

Actualment 116 persones amb mobilitat reduïda, amb alguna discapacitació o amb grau de dependència es beneficien d'este servei

per Redacció, Tortosa, 9 de febrer de 2017 a les 15:51 |
El TAD és un servei que facilita el transport de persones amb mobilitat reduïda, discapacitades o amb grau de dependència als centres socials d’atenció especialitzada, preferentment de titularitat pública. | Cedida
Aquesta informació es va publicar originalment el 9 de febrer de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Daniel Andreu, i el director de la Unidad de Negocio de Repsol Espanya, Manuel A. González, han signat avui un conveni de col·laboració mitjançant el qual l'empresa energètica aporta 24.500 euros per finançar el Servei de Transport Adaptat (TAD) que presta la institució comarcal. Des de l'any 2011, Repsol col·labora econòmicament cada exercici en esta iniciativa assistencial que beneficia més d'un centenar de persones a la comarca.

El TAD és un servei que facilita el transport de persones amb mobilitat reduïda, amb discapacitació o amb grau de dependència als centres socials d’atenció especialitzada, preferentment de titularitat pública. Actualment 116 persones se’n beneficien d’este servei, de les quals un 58% són persones majors de 70 anys en grau de dependència que es desplacen a centres de dia i un 42% són discapacitades menors de 50 anys que assistixen a centres ocupacionals. El Servei de Transport Adaptat disposa actualment de sis vehicles  i realitza un total de cinc rutes que atenen les demandes dels usuaris dels diversos municipis del Baix Ebre (a excepció de Tortosa). La major part dels usuaris procedixen de Roquetes (35), Deltebre (32), l’Aldea (20), Xerta (10), l’Ametlla de Mar (11) i Aldover (6).


“Esta aportació de Repsol permet omplir un buit en un servei d’atenció a les persones molt important que no queda cobert amb el contracte programa que tenim establert amb la Generalitat”, ha recordat el president Daniel Andreu.

Segons un estudi de satisfacció i qualitat elaborat pel departament de Serveis a les Persones del Consell Comarcal al 2015, un 63% dels usuaris no podrien desplaçar-se de no existir este servei de transport, mentre que un 32% ho podria fer però amb dificultats, i un 5% assegura que l’hi és prescindible.

 

 

Participació