Tortosa adjudica el Servei d'Ajut a Domicili a l'Onada

El contracte entra en vigor a partir del proper dilluns i és per un període de dos anys | S'inclouen els serveis d'ajut a domicili i el servei d'auxiliar de la llar

Redacció
03 de febrer del 2017
Actualitzat a les 11:45h
Ferran Bel i Cinta Pascual signant el contracte.
Ferran Bel i Cinta Pascual signant el contracte. | Ajuntament de Tortosa
L'Ajuntament de Tortosa ha adjudicat a l'empresa l'Onada SL el Servei d'Ajut a Domicili (SAD) per als propers dos anys, que comprèn activitats que es duen a terme principalment en el domicili de les persones usuàries i s'orienten a donar suport socioeducatiu a persones i famílies amb dificultats (SAD Social) o manca d'autonomia personal (SAD Dependència). L'adjudicació entra en vigor a partir del proper dilluns, 6 de febrer, i és per un període de dos anys. L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, i la representant de l'empresa adjudicatària, Cinta Pascual, han signat esta setmana el contracte, segons ha informat el consistori tortosí en un comunicat.

Este contracte inclou els serveis d'ajut a domicili, consistent en els treballs de suport a les persones que presten treballadors familiars com a professionals qualificats, i el servei d'auxiliar de la llar, que comprèn el servei de neteja, ordre i manteniment de les condicions del domicili.

L'objectiu d'este servei és oferir una atenció integral i personalitzada a les persones dependents i a les que es troben en situació de risc social amb l'objectiu de millorar la seua qualitat de vida en el seu entorn habitual proporcionat-los-hi atencions assistencials, socioeducatives i habilitadores. Els professionals d'este servei treballaran la prevenció de la pèrdua d'autonomia de les persones usuàries i faran tasques assistencials, educatives i d'acompanyament, entre d'altres. Actualment a Tortosa hi ha un centenar d'usuaris del SAD.

Bel ha destacat que L'Onada SL és referent al territori en la prestació de serveis socials i ha valorat aquesta adjudicació com un nou exemple de servei públic de qualitat a partir de la col·laboració público-privada. De la seua banda, Pascual ha explicat que més enllà del servei previst en el contracte, l'empresa adjudicatària ha inclòs un seguit de millores, com per exemple el servei de menjador social, centre de dia, àpat a domicili, serveis de perruqueria, podologia i fisioteràpia, accions totes de caràcter gratuït adreçades als usuaris del servei.