Els treballadors d'Adif a la demarcació de Tarragona convoquen tres dies de vaga pel pont de la Puríssima

L'acció reivindicativa es portarà a terme els dies 5, 7 i 9 de desembre

Héctor Sebastià, a l'esquerra, comunicant la decisió dels treballadors de fer vaga.
Héctor Sebastià, a l'esquerra, comunicant la decisió dels treballadors de fer vaga. | Jonathan Oca
Redacció/Jonathan Oca
02 de desembre del 2016
Actualitzat a les 14:19h
Els treballadors d'Adif a Tarragona han convocat tres dies de vaga durant la setmana de la Puríssima per dir "prou" a la situació "agònica" que estan vivint. El president del comitè d'empresa a la demarcació, Héctor Sebastià, ha comunicat este divendres en roda de premsa que els dies 5, 7 i 9 de desembre, els treballadors aturaran la seua activitat laboral. Les aturades seran de 25 hores i començaran a les 6 i s'allargaran fins a les 7 hores de l'endemà.

Per la seua banda, el Ministeri de Foment -a petició de l'empresa- ha exigit uns serveis mínims que impliquen que més del 60% del personal estigue actiu. En total hi ha 296 treballadors d'Adif a la demarcació. A causa del percentatge de serveis mínims establert i també de la dispersió de personal per la demarcació, els sindicats auguren que la convocatòria "no s'apreciarà gaire". Segons Sebastià, la resolució d'incidències serà igual "d'ineficient" que en un dia qualsevol.

Sebastià ha reivindicat les mancances de plantilla –en nou anys el nombre de treballadors ha disminuït un 23%-, manca d'inversions i alhora el deteriorament de les instal·lacions que provoquen que s'estigue oferint un servei "lamentable" als usuaris. A més, ha afegit que les estructures "no són fiables", i que hi ha molta dificultat a l'hora d'aconseguir recanvis per a qualsevol avaria de la xarxa, ja que algunes instal·lacions estan obsoletes. "No pot ser que anem posant pedaços i diem que tot està bé", ha lamentat.

El president del comitè ha posat damunt la taula les xifres d'inversions a la xarxa ferroviària espanyola que no s'han complert. Per una banda, Sebastià ha destacat que en el període 2009-2015, hi ha via pressupostats 4.000 milions d'euros, dels quals només se'n van invertir el 10% i per l'altra, que entre el 2014 i el 2016, s'havien de destinar més de 300 milions d'euros a millorar la xarxa de Catalunya i només hi ha invertit un 15% d'esta quantitat.

Sebastià ha dit que recórrer a la vaga, impulsada per la CGT i la UGT, també té l'objectiu d'evitar que "es destrisca esta empresa pública", ja que cada vegada es treballa perquè més empreses privades puguen acabar entrant a gestionar alguns dels serveis que són competència dels treballadors d'Adif. "S'ha d'aturar esta privatització", ha expressat mentre recorda que els treballadors d'Adif a Tarragona aposten per fer un model públic de holding, ja que no creu que sigue adequat el model actual, en el qual se separa la gestió de la infraestructura i l'empresa operadora de transport.

D'altra banda, ha valorat com a "molt positives" les reunions que van mantenir este dimarts a l'Eurocambra perquè "els vam explicar el nostre plantejament, ens van entendre i ens van donar el seu suport", i ha afegit que "com que de nosaltres l'empresa no en vol saber res, a veure si escolten la informació que els hi arribe de Brussel·les.