El Congrés aprova la proposta d'En Comú Podem per prioritzar el Corredor del Mediterrani

La comissió de Foment ha aprovat per unanimitat la Proposició No de Llei (PNL) presentada per la formació

El Corredor del Mediterrani al seu pas per Vandellòs-Hospitalet de l'Infant.
El Corredor del Mediterrani al seu pas per Vandellòs-Hospitalet de l'Infant. | ACN
Redacció
01 de desembre del 2016
Actualitzat a les 12:21h
La comissió de Foment del Congrés dels Diputats ha aprovat avui per unanimitat la Proposició No de Llei (PNL) d'En Comú Podem que insta al govern espanyol a impulsar i prioritzar el Corredor del Mediterrani, "un projecte clau per al desenvolupament econòmic dels territoris de l'arc mediterrani", segons ha comunicat la formació en una nota de premsa. Així, tots els grups han donat suport a la iniciativa que ha defensat el diputat d'En Comú Podem Fèlix Alonso, el diputat d'Unidos Podemos Sergio Pascual, i la diputada d'Unidos Podemos Rosana Pastor.

Alonso ha defensat que este projecte ferroviari permetrà "passar d'una connexió radial de l'Estat a una en xarxa", i que el Corredor del Mediterrani "és una columna vertebradora del desenvolupament econòmic i social". Per estos motius, el diputat d'En Comú Podem ha assegurat que "es necessita que el corredor superi tots els obstacles i sigui una realitat per no quedar despenjats".

El text aprovat per tots els grups parlamentaris insta a "desenvolupar el Corredor Mediterrani, línia estratègica segons la Unió Europea, amb la col·laboració de les Comunitats Autònomes de Catalunya, País Valencià, Illes Balears, Múrcia i Andalusia". Totes les forces polítiques han estat d'acord en designar un coordinador tècnic al Ministeri de Foment encarregat de dirigir i supervisar que les obres del projecte es desenvolupen correctament.

També, la PNL recull que la futura Oficina Nacional d'avaluació ha de definir les inversions que s'han de fer i els calendaris d'execució, prioritzant aquelles actuacions que tinguen un major retorn per l'activitat econòmica. Esta priorització s'ha d'establir tenint en compte les opinions dels operadors de transport ferroviari, empreses industrials i logístiques, Adif, Ports de l'Estat i les comunitats autònomes afectades.