Trens Dignes arremet contra Adif per manca d'inversió i contra Renfe per «desinformació» sobre la incidència d'ahir

La circulació va quedar interrompuda durant cinc hores per la caiguda d'un llamp a la catenària a Mont-roig

Alguns passatgers baixant del tren de la línia R-16, amb destí a Tortosa, a Cambrils per ser traslladats per carretera fins a l'Hospitalet de l'Infant el passat dimecres.
Alguns passatgers baixant del tren de la línia R-16, amb destí a Tortosa, a Cambrils per ser traslladats per carretera fins a l'Hospitalet de l'Infant el passat dimecres. | ACN
ACN
28 de novembre del 2016
Actualitzat a les 10:46h
La plataforma Trens Dignes ha lamentat la situació viscuda ahir a les línies de la costa, on es va interrompre la circulació durant cinc hores entre Salou i l'Ametlla de Mar per la caiguda d'un llamp a la catenària entre Mont-roig i l'Hospitalet de l'Infant. Per la portaveu, Montse Castellà, Adif ha d'invertir perquè la infraestructura pugue suportar "situacions d'estrès", especialment en un tram de via única, que agreuja les incidències.

La plataforma ha apuntat que, amb tot, la situació viscuda este diumenge és "un extra" sumat als "retards crònics". D'altra banda, Trens Dignes també ha carregat contra Renfe per la desinformació, ja que segons la plataforma no s'ha informat de la situació als usuaris.

La desinformació de Renfe
Castellà ha lamentat que la incidència s'ha convertit en norma i que els usuaris ja no només es queixen dels retards, sinó d'un "problema molt greu de desinformació" en què els passatgers saben abans de la problemàtica per la premsa o les xarxes socials que no per Renfe o Adif.

A més, segons la portaveu de Trens Dignes, la desinformació no va estar només en el primer tren afectat a mitjan trajecte entre Barcelona i Tortosa, sinó que va continuar durant tot el matí. "Hi va haver usuaris que van pujar en tren a València, quan ja feia una hora de la incidència, i ningú els va dir quin problema hi havia per decidir si canviaven el mitjà de transport", ha afirmat. "Renfe no és directament culpable de la incidència però sí de la manca d'informació i transparència a l'hora d'informar l'usuari", ha conclòs Castellà.

La manca d'inversions d'Adif
"Fins a quin punt un dia de pluja intensa i un llamp poden deixar sense servei tot un territori i afectar tant la mobilitat del país?", s'ha preguntat Castellà, que ha afirmat que "el país és gran i el llamp sempre va a parar a la catenària d'entre Salou i l'Ametlla de Mar". "És un misteri digne d'estudi", ha ironitzat la portaveu de la plataforma, que ha dit que Adif s'hauria de plantejar "fins a quin punt està preparada la infraestructura per suportar esta mena de situacions d'estrès". Així, en esta línia, ha recordat que "no és el mateix quan els llamps cauen en un lloc on la infraestructura està preparada que quan no ho està".

Amb tot, Trens Dignes ha recordat que la incidència d'este diumenge -que se suma a la de dimecres passat- no està fora de la normalitat: "quan no són llamps, són trons i, quan no, és el vent". D'altra banda, Castellà ha qüestionat la credibilitat d'Adif i Renfe sobre si el motiu de la incidència ha estat un llamp o no: "dóna a pensar que no sempre diuen allò que està passant i el fet climatològic els exonera de pagar el retorn del bitllet".