El moviment AP-7 Gratuïta Ja estén la mà als alcaldes per formar un front comú

Van acordar demanar junts la gratuïtat de l'autopista, però encara no hi ha una postura conjunta sobre la construcció de rotondes a la nacional

Dani Sainz de Aja
06 de setembre del 2016
Actualitzat el 07 de setembre a les 8:45h
Sis dels vuit municipis per on passa l'N-340 van ser presents a l'assemblea oberta amb el moviment veïnal
Sis dels vuit municipis per on passa l'N-340 van ser presents a l'assemblea oberta amb el moviment veïnal | D. Sainz de Aja
El moviment veïnal per una AP-7 gratuïta i els alcaldes de l'N-340 faran front comú per exigir a Madrid l'aixecament dels peatges a l’autopista entre Penyíscola i l'Hospitalet de l'Infant. Este és el principal punt d’acord entre veïns i representants polítics que en va sortir de l’assemblea oberta celebrada ahir al vespre a Amposta. La reunió la van convocar la Federació d'Associacions de Veïns d’Amposta per tractar d’aproximar posicions després de setmanes de desavinences

Un dels objectius dels veïns en convocar esta reunió era acordar amb els alcaldes rebutjar conjuntament el projecte del govern espanyol de pintar doble línies contínues i de construir onze rotondes, sumades a les ja existents. Finalment, però, no es va poder tancar una posició conjunta. Mentre que alguns ajuntaments i les associacions de veïns rebutgen esta mesura com a solució a l'alta sinistralitat, des d'altres municipis reclamen que es construïsquen rotondes als accessos dels pobles a causa del perill que suposen.  

Abans d'entrar a la reunió, l'alcalde d'Amposta, Adam Tomàs, va remarcar que els alcaldes estan a favor de la gratuïtat de l'AP-7. "Nosaltres sempre hem dit que el que volem és abaixar la sinistralitat a l'N-340 i gaudir d'una via digna, gratuïta i ràpida, que en este cas seria l'AP-7 i la solució es abaixar els peatges". L'únic punt de desacord amb les associacions de veïns, va dir Tomàs, és "si es finalitza o no és finalitza" el perllongament de l'autovia A-7.

Este, i també el de les rotondes que s'han projectat construir. Per a Llorenç Navarro, president de la Federació d'Associacions de Veïns d’Amposta, les rotondes i la doble línia contínua seran una "aberració" i suposaran un desavantatge econòmic i turístic per al territori. "Moltes empreses no vindran o marxaran si una carretera queda totalment trinxada com és l'N-340. No es poden fer 66 quilòmetres de doble línia continua i 11 rotondes". En canvi, l'alcalde de Camarles, Josep Rull, va defensar la necessitat de posar una rotonda a l'accés del seu poble amb la nacional, on es produïxen molts accidents. 

A banda d'estes diferències que encara no arranquen una postura de consens, tant el moviment veïnal com els alcaldes destaquen que la reunió va ser constructiva i va servir per deixar de banda algunes diferències. A més a més, els alcaldes dels 8 pobles del Montsià i el Baix Ebre per on passa l'N-340 van anunciar que es reunirien pròximament per valorar si en envien un representant per acompanyar al moviment veïnal en una reunió que celebraran pròximament amb el director general de Carreteres a Madrid.