Eufònic tanca l'edició més internacional amb rècord de públic

Artistes com la japonesa Kyoka o els italians Quiet Ensemble han passat pel certamen d'Arts Sonores i Visuals de les Terres de l'Ebre

La catalana Bad Gyal en concert durant Eufònic 2016.
La catalana Bad Gyal en concert durant Eufònic 2016. | Cedida
Redacció
05 de setembre del 2016
Actualitzat a les 10:35h
Eufònic, el festival d'Arts Sonores i Visuals de les Terres de l'Ebre, ha tancat este diumenge la cinquena edició amb més visita de públic que mai. Segons el director del festival, Vicent Fibla, hi ha hagut més assistents que l'any anterior, quan pel certamen van passar unes 4.000 persones. A falta de comptabilitzar les visites a les instal·lacions i, per tant, de donar una xifra final, el balanç de l'organització d'Eufònic és "molt positiu": "les propostes artístiques han estat molt brillants i han rebut una resposta enorme en afluència de públic", segons Fibla. Esta ha estat l'edició amb més presència d'artistes internacionals, com l'hongarès Gábor Lázár al castell de Miravet, la japonesa Kyoka a la cisterna de la Vall a Alcanar o els italians Quiet Ensemble, que amb el concert inaugural de llums i so The Enlightment al Museu de la Mar de Sant Carles de la Ràpita van tenir un gran èxit de públic.

La tradicional musclada-dinar al Xiringuito de la Costa de Sant Carles de la Ràpita, amb la doble actuació del grup emergent Las VVitch, un trio de l'escena trap barcelonina amb un marcat discurs feminista, i del discjòquei també barceloní DJ2D2, ha posat un punt final al festival. El Mercat Vell de la Ràpita s'ha refermat com a espai de les actuacions més experimentals, entre les quals han destacat el concert de la catalana Bad Gyal amb la combinació de dancehall, femenisme i rap, la dels asturians Fasenuova, o els sons extremadament foscos de Sunny Graves.

D'altra banda, s'han esgotat les entrades dels dos concerts de pagament a l'Església Nova, el de Gigi Masin, una de les figures més representatives de la música ambient italiana que amb Eufònic ha actuat per primera vegada a l'Estat espanyol; i el del català Ferran Palau. També s'ha consolidat com a espai de les actuacions musicals de matinada el pavelló de Patinatge on s'ha pogut escoltar el pop de Svper, el debut en banda de Nico Roig o l'electrònica intimista d'Awwz.

Tot i que Eufònic ha acabat este diumenge, fins a l'11 de setembre estaran obertes les quatre instal·lacions artístiques que les dues últimes setmanes s'han posat en marxa al Centre d'Art Lo Pati, a Amposta; al castell de Miravet (que es prorroga una setmana més); a l'Antic Molí d'Oli d'Ulldecona i a la Cisterna d'Alcanar. D'altra banda es manté l'Eufònic Urbà a l'Arts Santa Mònica de Barcelona, però esta vegada no se celebrarà al desembre com en anys anteriors, sinó al febrer del 2017.

Des de l'1 fins al 4 de setembre han passat per Eufònic 30 artistes, s'han fet una quarantena d'actuacions, tres residències artístiques, cinc tallers i una jornada professional. El centre neuràlgic del certamen ha estat, com sempre, a Sant Carles de la Ràpita però s'ha escampat arreu del territori: Miravet, Amposta, Tortosa, Ulldecona i Alcanar.