El govern estudia indemnitzar els usuaris de l'R-16 que no poden reclamar la devolució del bitllet

El conseller de Territori i Sostenibilitat ha explicat que treballen per ajustar la devolució del bitllet als nous horaris i confessa que no han funcionat com voldrien

Els nous horaris acumulen uns retards diaris de 130 minuts de mitjana
Els nous horaris acumulen uns retards diaris de 130 minuts de mitjana | S. Jardí
ACN
18 d'agost del 2016
Actualitzat el 23 d'agost a les 12:46h
El Govern estudia indemnitzar els usuaris afectats pels retards a l'R16 per sota dels 15 minuts, adaptant-los així als nous horaris provisionals de la línia. La devolució exprés dels bitllets es produeix ara per retards superiors als 15 minuts i, segons ha avançat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, en una conferència a Prada este dijous, la conselleria treballa per ajustar-los i garantir que els usuaris puguen ser compensats.

El conseller ha assegurat que s'estan estudiant este noves indemnitzacions i que es farà conjuntament amb el territori, després de comprovar que els nous horaris, pactats amb Adif i Renfe, tampoc estan millorant el servei de l'R16. D'esta manera, els usuaris no sortirien perjudicats a l'hora de reclamar la devolució del bitllet quan el tren arriba amb retard amb l'aplicació dels nous horaris, com denuncien des de la plataforma Trens Dignes.

Josep Rull ha assegurat que els nous horaris de l'R16 no estan funcionant com voldrien malgrat que s'han millorat els temps de trajecte, i ha reiterat que si Renfe i Adif no compleixen amb les condicions pactades, el Govern no acceptarà cap nova modificació horària en altres línies de Catalunya.

Front comú per reclamar el traspàs
Així mateix, Rull també ha apostat per fer un "front d'acció institucional" perquè els ajuntaments s'unisquen al manifest signat al juliol pel Departament de Territori i Sostenibilitat, l'Ajuntament de Barcelona, l'Associació Catalana de Municipis de Catalunya i la Federació de Municipis de Catalunya, que exigia el traspàs de la gestió de la xarxa ferroviària i obria la via judicial contra Adif per incompliment d'inversions. Rull espera que a partir del setembre els plens dels ajuntaments catalans aproven mocions per adherir-se a este manifest i implicar-se en la via judicial contra Adif.

Des de la vessant més política, en la seva intervenció a Prada, Rull ha deixat clar que la plena "sobirania" és la solució definitiva als problemes endèmics en infraestructures ferroviàries que pateix Catalunya. "El dilema és molt simple o resignació o sobirania, i nosaltres ho tenim molt clar: sobirania", ha conclòs.