Unió de Pagesos reclama poder creuar pel tram de línia continua de la N-340 a Camarles i El Perelló

Unió de Pagesos es reuneix amb el subdelegat del govern espanyol per explicar els perjudicis que causa que la maquinària s'haja de desplaçar per una via tan congestionada com la N-340

Imatge de la protesta amb tractors que va la tallar la T-11 el dissabte passat
Imatge de la protesta amb tractors que va la tallar la T-11 el dissabte passat | ACN
ACN
18 d'agost del 2016
Actualitzat a les 16:42h
El sindicat Unió de Pagesos seguixen reclamant solucions a la circulació de maquinària agrícola per carreteres convencionals. Els seus representants del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre s'han reunit amb el subdelegat del govern central a Tarragona per explorar possibles solucions. El sindicat ha demanat un permís especial perquè els tractors puguen circular entre finals d'agost i setembre per la T-11 (Tarragona), coincidint amb la campanya de l'avellana.

Pel que fa a les Terres de l'Ebre, Unió de Pagesos denúncia que la dobla línia contínua instal·lada a al N-340 els obliga a circular diversos quilòmetres per accedir a les finques. Les obres realitzades pel govern central per intentar reduir la sinistralitat de la via han estat fent la gitza als pagesos que tenen els terrenys entre el Perelló i Camarles, ja que no hi ha cap pas perquè els tractors puguen creuar. A més, es queixen que els trajectes encara són més llargs degut al trànsit intens de la N-340.

El coordinador territorial d'Unió de Pagesos a les Terres de l'Ebre, Hilari Curto, ha apuntat que la doble línia contínua representa un greu perjudici perquè els pagesos que van de les seues finques carregats amb el gènere han de fer “un gran tomb” per dur-lo a la seua destinació. En este cas, està previst que el sindicat es reunisca amb el cap de Carreteres per analitzar ‘in situ’ la problemàtica. Curto ha proposat actuacions per habilitar “tres o quatre passos” a cada municipi per poder travessar l’N-340 amb els tractors i la maquinària, i ha assenyalat que tindrien un “cost mínim” per a les arques de Foment.

Un problema de tota la demarcació
Per la seua banda, el coordinador territorial d'UP al Camp de Tarragona, Jaume Ferrando, s'ha referit a la problemàtica que pateixen els pagesos de la demarcació amb les carreteres: “Tenim carreteres que s’ha millorat i són molt més segures, però s’han oblidat que, al seu voltant, hi ha pagesos, finques i camps de conreu. Amb les màquines agrícoles i tractors hi tenim prohibida la circulació i, l’alternativa per arribar a les finques, són 50 minuts o més d’una hora”. El sindicat també ha recordat altres problemes similars en carreteres com la N-340 entre Vila-seca i Cambrils o a la n-420 entre Falset i Móra d'Ebre. Durant la reunió, el subdelegat del govern espanyol s’ha mostrat predisposat a resoldre la problemàtica. Així, està previst que el sindicat es reunisca properament amb el cap de Carreteres per abordar la situació.