Els nous horaris de l’R-16 acumulen en 6 dies 811 minuts de retard

La Plataforma Trens Dignes exigix la seua anul·lació

El servei ferroviari per la línia R-16 seguix acumulant retards.
El servei ferroviari per la línia R-16 seguix acumulant retards. | Sílvia Berbís
Redacció
12 d'agost del 2016
Actualitzat a les 10:38h
La Plataforma Trens Dignes de les Terres de l’Ebre denuncia en un comunicat que, com ja venien advertint, la implantació de nous horaris a l’R-16 “no ha servit per eliminar els retards i sí, en canvi, ha aconseguit disminuir el número de devolucions”.
 
Segons descriuen, en els primers sis dies sencers de funcionament dels nous horaris (del 05/08 al 10/08) s’han acumulat fins a 811 minuts de retard, la qual cosa suposa 135 minuts al dia de mitjana, fet que suposa poc més de l’11% en devolucions, quan fins ara el retorn de l’import del bitllet era “tres o quatre vegades superior”.
 
“Gràcies a Renfe, Adif i el Departament de Territori, les matemàtiques ja no són una ciència exacta i, malgrat el què diguen els seus números, la puntualitat no ha millorat sinó que ara els usuaris de la R16 patim dos tipus de retards: els que estan amagats dins l’horari nou i els que continuen existint malgrat esta mesura”, etziben en el comunicat. Trens Dignes afegeix que, en realitat,  el temps de trajecte continua sent el mateix “o superior que abans”, “l´únic que han fet és oficialitzar la problemàtica i cronificar la incidència fent que, sobre el paper, la majoria dels trens surten abans de l’estació d’origen i arriben més tard a la seua destinació”.
 
La plataforma també acusa el Departament de Territori de ser “còmplice” d’esta situació i li exigeix que s’anul·le la mesura i es torne als horaris anteriors, en els quals hi havia més possibilitats de devolució de bitllets.