El Síndic investiga l'avaria d'este matí a l'R-16 i l'atenció als passatgers

Demana informació sobre l'atenció i la informació facilitada als passatgers afectats, que han hagut de ser evacuats

per Redacció , L'Ametlla de Mar, 7 de juliol de 2016 a les 13:22 |
Un bomber ajuda una persona gran a caminar per les vies | Carme Gaseni
Aquesta informació es va publicar originalment el 7 de juliol de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Síndic de Greuges de Catalunya s'ha adreçat al departament de Territori i al ministeri de Foment davant dels incidents produïts este matí a la línia R-16 en el recorregut entre Tortosa i Barcelona.

La incidència s'hauria produït a causa d'una avaria en el subministrament elèctric en el tram situat entre l'Ametlla de Mar i l'Hospitalet de l'Infant. El Síndic vol aclarir si este ha estat el motiu i quins dispositius s'han activat per restablir el servei.


També ha qüestionat l'atenció i la informació facilitada als passatgers del comboi afectat, que han estat evacuats i als quals s’ha proporcionat un servei de transport alternatiu per carretera. Alguns dels passatgers, a més, han hagut de ser atesos pel Servei d'Emergències Mèdiques per cops de calor. 

L'avaria, que ha comportat retards en els trens de la línia R-16 de 2 hores, també ha afectat la circulació del trens de llarga distància cap a València.


El Síndic s'ha reunit este matí amb la Plataforma Trens Dignes, que li ha entregat un document de queixa amb 300 signatures amb relació a l'incident ocorregut el mes de juny passat per una avaria a Mont-roig del Camp. 

 

Participació