Adjudicada per un milió d'euros la reforma del pont de l'Estat de Tortosa

L'Ajuntament de Tortosa ha adjudicat l'obra a la UTE Bardera Obras Civiles y Marítimas SL-Acciona Infraestructuras SA | El termini d'execució és de deu mesos

Redacció
09 d'abril del 2016
Actualitzat a les 9:50h
El projecte de reforma del pont és obra de l'arquitecte Xevi Bayona.
El projecte de reforma del pont és obra de l'arquitecte Xevi Bayona. | Ajuntament de Tortosa
L'Ajuntament de Tortosa ha adjudicat a la UTE Bardera Obras Civiles y Marítimas SL-Acciona Infraestructuras SA les obres de reforma integral del pont de l'Estat per un import de 1.002.858 euros. El termini d'execució previst és de 10 mesos. En breu és previst que es face la formalització de l'acta de replanteig de l'obra, pas previ per a l'inici de les obres en les setmanes posteriors. La Junta de Govern Local (JGL) ha fet l'adjudicació esta setmana “d'acord amb el resultat dels informes tècnics sobre les deu empreses que han optat al concurs”, segons afirma l’Ajuntament en una nota de premsa. Al pressupost de l'obra cal afegir-hi el cost del trasllat de serveis, que resultarà finalment en 1,3 milions en total, 900.000 dels quals els aporta la Diputació de Tarragona.

El govern municipal va incloure la reforma del pont de l'Estat en el Pla d'Actuació Municipal (PAM) com una de les prioritats, com així figura també en l'Acord de Governança Estable signat entre els grups municipals de CiU i ERC a començaments del mandat municipal, amb la voluntat d'atendre la necessitat d'una millora integral de la mobilitat del pont, així com la seua millor integració en la trama urbana. El projecte és obra de l'arquitecte Xevi Bayona.

La reforma integral del pont de l'Estat se centra en els dos extrems de la secció, que creixen uns dos metres cada costat per encabir-hi un carril bici i el pas de vianants. Els carrils bici estaran a la mateixa cota que la calçada per a vehicles, però separats d'esta en quedar fora de l'estructura dels arcs. En una cota inferior se situa la passarel·la de vianants. El desnivell s'aprofitarà per utilitzar part del carril bici com a banc, amb seients puntuals que acabaran esdevenint grans miradors, a nord i a sud, sobre la ciutat i l'Ebre. L'ampliació del vial de vianants es planteja per mitjà de peces de formigó armat i prefabricat suportat per la nova prolongació soldada i suportada a les antigues mènsules.

A la part de Ferreries es projecten dos accessos per a vianants, a banda i banda, amb escala de cargol. Al marge esquerre, l'actuació s'aprofita per reordenar la plaça Agustí Querol, que farà de node de connexió entre l'accés al pont, al centre ciutat i al nucli antic, tot prioritzant als vianants. La reforma inclou també la introducció de nous colors i il·luminació dels arcs i la base amb tecnologia led. “En definitiva, es tracta d'una actuació que millorarà la mobilitat entre el centre i el barri de Ferreries, al temps que es potenciarà el pont com a element turístic i de gaudi de la ciutat”, segons l’Ajuntament.