El moviment veïnal es reunix per l'AP-7 gratuïta amb Puigdemont i Forcadell

Busquen el suport dels grups parlamentaris per instar el govern a defensar la gratuïtat de l'autopista en lloc de les bonificacions, com li han reclamat al president de la Generalitat

Redacció
25 de febrer del 2016
Actualitzat el 29 de febrer a les 12:22h
La reunió amb el president Carles Puigdemont ha tingut lloc al Palau de la Generalitat.
La reunió amb el president Carles Puigdemont ha tingut lloc al Palau de la Generalitat. | (via Llorenç Navarro)

No defensen les bonificacions per circular per l’autopista AP-7 com a mesura efectiva contra la sinistralitat de l’N-340. Tampoc com a alternativa si no fos possible la gratuïtat de l’AP-7, l'única mesura que veuen acceptable, perquè creuen que possible ho és, és aixecar els peatges, tenint en compte que la concessió amb Abertis expira el 2019. I amb esta idea, el moviment veïnal per la gratuïtat de l’AP-7 s’ha reunit avui primer amb la presidenta del Parlament de Catalunya, Carme Forcadell, i després amb el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, per buscar aliats en una lluita que no pensen abandonar. Així s’han obert camí per a properes reunions amb els representants de diferents grups parlamentaris per instar al govern a que desistisca de la idea de bonificar els vehicles pesants que obligatòriament passen per l’autopista, tal com defensa Puigdemont, i que faça seua la reivindicació d’aixecar barreres.

“Per a nosaltres la moció que es va aprovar la setmana passada al Parlament, que demanava la gratuïtat, i en un segon punt, mentre no fos possible, desviar els camions amb bonificacions per l’autopista no és suficient, volem la gratuïtat i prou”, ha afirmat Llorenç Navarro, president de la Federació de Veïns d’Amposta, a la sortida de les dos reunions. Es referix a la moció presentada pel diputat de la CUP Sergi Saladié i aprovada la setmana passada amb les esmenes presentades per Catalunya Sí que és Pot, pel Grup Parlamentari Socialista, el PP i Junts pel Sí, que textualment instava el ministeri de Foment a replantejar la política de gestió de les autopistes AP-7 i AP-2 als trams entre l’Hospitalet de l’Infant i Alcanar, Ulldecona i Vinaròs, i entre Montblanc i Lleida, respectivament, eliminant-ne les barreres”, però afegia que mentre això no fos possible, instava Foment a “aplicar de manera transitòria les mesures següents a l’autopista AP-7, al tram que transcorre per les Terres de l’Ebre: amb efectes immediats, adoptar mesures provisionals per a desviar obligatòriament els vehicles pesants per l’autopista AP-7, des d’Alcanar, Ulldecona i Vinaròs fins a l’Hospitalet de l’Infant, i aplicar a estos vehicles pesants les mateixes bonificacions que s’apliquen actualment al trànsit desviat de la carretera N-II al pas per les comarques gironines” i “fer que, amb caràcter immediat i provisional, el trànsit intern de l’autopista AP-7, des d’Alcanar, Ulldecona i Vinaròs fins a l’Hospitalet de l’Infant, siga íntegrament bonificat fins a la finalització de les obres de l’autovia A-7”.
 

La trobada amb Carme Forcadell, presidenta del Parlament. Foto: Cedida

Segons ha explicat, la presidenta Forcadell s’ha compromès a fer de mitjancera amb els grups parlamentaris per tal que el moviment veïnal s’hi puga reunir per trasladar-los les reclamacions veïnals. “S’ha mostrat molt afí a la problemàtica i ha obert les portes a la seua col·laboració”, exposa Navarro.

La diferència de posicions amb el govern ha quedat palesa en la reunió posterior amb el president Puigdemont. “Ell defensa les bonificacions com a Girona adduint que s’han reduït els accidents a l’N-II, però això no deixa de ser mantindre els beneficis per a la concessionària, quan ja s’hauria d’haver acabat la concessió, i d’esta manera no concediran mai la gratuïtat, que sens dubte acabaria amb els accidents a l’N-340”, argumenta Navarro. Al seu parer, “CiU pot canviar de posició, com ja va fer en el seu dia amb el transvasament, i lluitarem per fer entendre el nostre posicionament”.